اعلام وضعیت سفید در آران و بیدگل نشانه پایان بحران کرونا نیست

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل گفت: اعلام وضعیت سفید در شهرستان آران و بیدگل نشانه پایان بحران کرونا نیست و مردم باید توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

دکتر «اعظم باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: با توجه به اعلام شرایط سفید برای شهرستان آران و بیدگل،  اعلام این وضعیت نشانه پایان بحران کرونا نیست و مردم همچنان باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آران و بیدگل افزود: در شرایطی می‌توان در شهری وضعیت سفید اعلام کرد که طی دو دوره بیماری یعنی حداقل دو بازه ۱۴ روزه مورد جدید از ابتلا به بیماری وجود نداشته باشد. در چنین شرایطی اگر مورد جدید گزارش نشود به این معنی است که اپیدمی در آن منطقه خاموش شده و وضعیت سفید است.

 

باقری افزود: با این حال زمانی که یک جامعه ایزوله نیست و تردد افراد از سایر مناطق به آن وجود دارد، حتی اگر وضعیت سفید هم باشد بلافاصله ممکن است آلودگی افزایش پیدا کند و فقط در صورتی روند خاموشی ادامه پیدا می‌کند که  حداقل ۷۰ درصد افراد جامعه مصونیت پیدا کرده باشند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل با بیان این نکته که اعلام وضعیت ها برای مناطق کشور قابل تغییر و موقتی است، افزود: برای پایداری وضعیت سفید در شهرستان باتوجه به همزمانی آغاز سال تحصیلی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و مراجعه سریع به مراکز کووید ۱۹ در صورت وجود علائمی چون تب و لرز، سرفه خشک، درد و کوفتگی،گلودرد، ازدست دادن حس چشایی و بویایی و... تاکید می شود.

 

باقری ابراز امیدواری کرد: با همیاری و همدلی مردم شهرستان آران و بیدگل و نظارت بی وقفه تیم های بهداشتی درمانی و تمرکز بر اجرای دقیق دستورالعمل های بهداشتی ، این ویروس منحوس کاملا ریشه کن شود./

کد خبر 970525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha