بهره مندی سه هزار نفر از روستاییان از خدمات بهداشتی و درمانی

فرمانده سپاه شیروان گفت: با توجه به اعزام تیم پزشکی به مناطق محروم و عشایری این شهرستان، سه هزار نفر از خدمات بهداشتی درمانی برخوردار شدند.

«عباسعلی ریحانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تیم پزشکی شیروان به مدت دو روز برای معاینه و ویزیت رایگان به روستاها و مناطق محروم عشایری شهرستان اعزام شدند.

 

فرمانده سپاه شیروان بیان کرد: تیم جامعه پزشکی شامل 15 نفر پزشک و 25 نفر کادر درمان برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از روز پنج شنبه در روستاهای محروم و عشایری این شهرستان مستقر شدند.

 

ریحانی عنوان کرد: اینک این تیم شامل پزشکان متخصص قلب، داخلی، زنان و زایمان، داندان پزشکی، پزشک عمومی، روانشناس، ماما و  بسیج حقوقدانان برای مشاوره و کلاس های حقوقی و غیره در منطقه سرداب مستقر شده اند.

 

وی با بیان اینکه در این طرح بهداشتی و درمانی ساکنان محروم روستاهای سرداب، سرانی، خیرآباد و کلاته زمان به صورت رایگان معاینه و 200 میلیون ریال دارو از سوی سپاه فراهم شده است، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات درمانی به تمامی اهالی روستاهای مزبور به مدت دو روز در این طرح هدف گذاری شده است.

 

ریحانی تصریح کرد: در اجرای این طرح که با هدف خدمات رسانی، مردم یاری در جهت محرمیت زدایی، خدمات رسانی در حوزه بهداشت و درمان، معاینه پزشکی در مناطق عشایری و روستاهای محروم است، همه مردم روستاها مدنظر است و فقط برای پیراپزشکی دانش آموزان هدف گذاری شده اند.

 

فرمانده سپاه شیروان ادامه داد: این طرح با برنامه ریزی سپاه و با همکاری و مشارکت بسیج جامعه پزشکی، بسیج عشایری، فرمانداری و آموزش و پرورش اجرا شده است که سعی بر این در مراحل بعدی مابقی روستاهای محروم شهرستان هدف گذاری شود.

 

اکنون ۱۸ هزار خانوار مشتمل بر ۶۸ هزار نفر از جمعیت شیروان در مناطق روستایی این شهرستان سکونت دارند.

 


مرکز شهرستان ۱۵۷ هزار نفری خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد واقع است.

 

 

 

کد خبر 970556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha