اتحادیه عرب باید منحل شود/واکنش انصارالله به خیانت اعراب در قبال انتفاضه

جنبش انصارالله یمن گفت:ما منفعل بودن اتحادیه عرب در قبال اتفاقات چند ماه اخیر منطقه محکوم می کنیم. این سازمان هیچ توجهی به جنبش مردم فلسطین ندارد و باید منحل شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المسیره، جنبش انصارالله یمن اتحادیه عرب را به دلیل کنار گذاشتن پیش نویس قطعنامه فلسطین در محکوم کردن توافق نامه جنجالی بین امارات متحده عربی و اسرائیل ، با ابراز تاسف از خیانت این سازمان و انکار جنبش فلسطین، گفت که باید این اتحادیه منحل شود.

 

محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله در گفتگو با شبکه های تلویزیونی یمن گفت: ما منفعل بودن اتحادیه عرب در قبال اتفاقات چند ماه اخیر منطقه محکوم می کنیم. این سازمان هیچ توجهی به جنبش مردم فلسطین ندارد و باید منحل شود.

 

وی گفت: كمترین انتظار از اتحادیه عرب حفظ مواضع قبلی خود و رد عادی سازی است حداقل وقتی كه نتواند كار عملی برای جلوگیری از آن انجام دهد.

 

فلسطین پیش نویس قطعنامه ای را در محكومیت توافق عادی سازی امارات و اسرائیل ارائه داد ، اما اتحادیه عرب از تصویب آن خودداری كرد. این مقام ارشد انصارالله گفت: ما اعتقاد داریم که اتحادیه عرب هیچ خاصیتی ندارد و باید منحل شود.

 

عبدالسلام خطاب به گروه های فلسطینی هشدار داد که اتحادیه عرب می تواند به سازمانی علیه آنها تبدیل شود و گفت: ما بعید می دانیم که اتحادیه عرب پس از یک بازداشت علیه فلسطینی ها چراغ سبز برای حمله نظامی را روشن کند.

 

سخنگوی انصارالله با این استدلال که این سازمان به دستگاهی به نفع منافع اسرائیل تبدیل شده و سناریوهای ایالات متحده را در منطقه پیش می برد ، به فلسطینیان توصیه کرد که از اتحادیه عرب خارج شوند.

 

عبدالسلام همچنین صحبت های امام جماعت مسجد جامع مکه را به دلیل حمایت و توجیه عادی سازی رابطه با اسرائیل را محکوم کرد.

 

وی گفت: بسیار عجیب است که عبدالرحمن السدیس امام جماعت مسجد جامع مکه مکرمه یک سخنرانی پر از فریب ، دروغ و فریب ارائه دهند و از منبر مقدس ترین شهر مسلمانان جهان در جهت منافع صهیونیستها صحبت می کند.

 

عبدالسلام تاکید کرد که ملتهای منطقه بسیار هوشیار هستند و جنبشهای مقاومت و تعداد زیادی از کشورها عادی سازی با رژیم تل آویو را رد می کنند و آرمان فلسطین را همچنان حفظ خواهند کرد.

 

روز چهارشنبه ، وزرای خارجه عرب در یک نشست مجازی در برابر عادی سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل شرکت کردند ، اما توافق نامه میانجیگری ایالات متحده را که قرار است در مراسم امضای هفته آینده در کاخ سفید رسمی شود ، محکوم نکردند.

 

در اوایل روز ، ریاض مالکی وزیر خارجه فلسطین از کشورهای عربی خواست تا توافق عادی سازی امارات و اسرائیل را محکوم کنند.

 

در حالی که مقامات اماراتی توافق عادی سازی با رژیم تل آویو را روشی موفقیت آمیز برای جلوگیری از الحاق و نجات راه حل به اصطلاح دو دولت درگیری اسرائیل و فلسطین توصیف کرده اند ، رهبران اسرائیل برای رد بلوف ابوظبی صف بسته اند.

کد خبر 970567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha