اقدام نشریه هتاک فرانسوی نشانه  انفعال و استیصال استکبار در برابر  اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: اقدام نشریه هتاک فرانسوی «شارلی ابدو فرانسه» در بازنشر کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اکرم‌(ص) و قرآن کریم، نشانه انفعال و استیصال استکبار در مقابله با گفتمان بیداری جهانی و مقاومت اسلامی است.

«حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی»، در گفت و گو با خبرنگار شبستان در ارومیه، اقدام  هتاکانه  یکی از نشریات مزدور فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام (ص) را محکوم و اظهار کرد:  اسلام، دین آزادی و معنویت انسان و قرآن  کریم، کتاب رحمت و حکمت و عدالت است و حضرت محمد مصطفی (ص) منادی  رحمت واسعه و جلوه تمام عیار  الطاف الهی است  که  دنیای غرب و نگاه سخیف  سردمداران استکبار جهانی  نمیتواند بزرگی و عظمت  آن را پذیرا باشد .

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: آغاز پروژه های اسلام هراسی  و اقدامات پی در پی  مزدوران غربی در توهین به مقدسات ادیان مختلف ، بویژه دین مبین اسلام  از سالهای پیشین، نشان از ضعف و زبونی و وحشت مداوم  دنیای غرب از  گسترش آموزه های اصیل انسانی و اسلامی در میان مردم جهان است .

این مسئول با بیان اینکه اقدام نشریه هتاک فرانسوی «شارلی ابدو فرانسه» در بازنشر کاریکاتور‌های موهن به پیامبر اکرم‌(ص) و قرآن کریم، نشانه ی انفعال و استیصال استکبار در مقابله با گفتمان بیداری جهانی و مقاومت اسلامی است، تصریح کرد:در  پیام و کلام  مقام معظم رهبری  گناهی  بزرگ و نابخشودنی  عنوان گردیده  که بار دیگر عناد و کینه‌ی شرارت‌بار دستگاه‌های سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه‌ی مسلمانان را آشکار ساخت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: بدینوسیله  ضمن محکومیت  این اقدام رذیلانه و غیر اخلاقی انتظار می رود  وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  با به کارگیری تمامی ظرفیت های حقوقی اقدامات لازم برای تعقیب این اقدام  در مجامع بین المللی را دنبال کرده و هشدارهای جدی را به کشورهای متبوع و درگیر با  چنین اقداماتی اعلام کند.

وی ادامه داد: چرا که سکوت  و بی تفاوتی در این خصوص به بهانه آزادی بیان از سوی هیچ کشور و دولتی پذیرفته نخواهد بود ، فلذا  از دیگر دولت های اسلامی و مجامع حقوقی و بین المللی نیز  محکومیت ، رسیدگی و ممانعت از تکرار این دست اقدامات از سوی  عاملان دولت های مقصر در این حوادث را خواهانیم.

ادعای فرانسه نسبت مهد آزادی و تمدن، دروغ است

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه ادعای آزادی بیان در فرانسه را دروغ خواند و گفت: کشور فرانسه که خود را مهد آزادی و تمدن می‌داند به خود اجازه می‌دهد به مقدسات دینی توهین کند که در آن آیین اهانت به دیگران ممنوع است لذا ادعای فرانسه نسبت به آزادی و تمدن دروغ است.

این مسئول در ادامه اهانت دشمنان را از ضعف و عجز آنان در مقابل اسلام دانست و گفت: دشمنان اسلام به دلیل اینکه نمی‌توانند با دین اسلام و قرآن مقابله معقول کنند شروع به توهین می‌کنند که از نظر عقلا و افراد آزاده جهان اهانت‌کنندگان افرادی عاجز هستند و قدرت مقابله معقول ندارند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: توهین به مقدسات مسلمین کاملاً برنامه‌ریزی شده است و می‌خواهند با این کار سایر اشتباهات خود را پوشش دهند لذا مسلمین باید کاملاً آگاه باشند که آن‌ها با مسلمین دشمنی دارند و مسلمین باید مناسبات و ارتباطات خود با آن‌ها را بر این اساس قرار دهد.

کد خبر 970569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha