جشن ملی سینما در ایلام برگزار می شود

جشن ملی سینما همزمان با صدو بیستمین سال گرامیداشت سینمای ملی ایران در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

مدیر انجمن سینمای جوان استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: جشن ملی سینما روز یکشنبه ۲۳ شهریور ماه سال جاری در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار می شود.

 

 «محمد حاجیان» با بیان اینکه این جشن با حضور  حداقلی هنرمندان و با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای گرامیداشت صد و بیستمین سالگرد سینمای ملی ایران برگزار می شود، افزود: در این مراسم یاد و خاطره درگذشتگان فعال در عرصه سینمای استان ایلام از جمله مرحوم «علی احسان پورمند» و مرحوم «علی باسره» گرامی داشته و از خانواده های این عزیزان تجلیل خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در این مراسم از برگزیدگان جشنواره های منطقه ای، ملی و بین المللی سال ۹۸ و ۹۹ فیلم و عکس با حضور مسئولان فرهنگی و اجرایی استان تجلیل می شود و همچنین از برگزیدگان جشنواره عکس «خانه، پایگاه سلامت» تجلیل خواهد شد.

 

مدیر انجمن سینمای جوان استان ایلام یادآور شد: تجلیل از مربیان برتر انجمن سینمای جوان در استان و اهدای گواهینامه های آموزشی در رشته های سینمایی به کار آموزان  از دیگر برنامه های جشن روز ملی سینما در استان ایلام خواهد بود.

 

حاجیان با بیان اینکه انجمن سینمای جوان استان ایلام در سال ۶۸ در مرکز استان مستقر شده و تا کنون با برگزاری دوره های آموزشی مختلف، زمینه ساز تربیت جوانان و نوجوانان هنرمندی در رشته های سینمایی و عکاسی شده که امروز شاهد درخشش این عزیزان هستیم.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا دوره های آموزشی این انجمن از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و با حضور حداقلی کارآموزان در محل انجمن دنبال می شود و در حال حاضر تولید چند فیلم کوتاه با تلاش هنرمندان این رشته در استان در دستور کار قرار دارد.

 

 

کد خبر 970790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha