استخراج قیمت محصولات کشاورزی در کشورهای مختلف به صادرات فارس کمک می کند

فروغان گفت: برای واقعی تر شدن قیمت محصولات کشاورزی فارس، لازم است تا وزارت امور خارجه برای استخراج قیمت محصولات کشاورزی در کشورهای مختلف به بخش خصوصی کمک کند.

«خسرو فروغان»، امروز (شنبه 22 شهریور) در جلسه کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس با موضوع بررسی و اصلاح قیمت های پایه صادراتی محصولات کشاورزی استان گفت: برای واقعی تر شدن قیمت های پایه صادراتی محصولات کشاورزی باید اقدام و ساز و کار مناسب در استان انجام شود.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس افزود:  حوزه کشاورزی در فارس، طیف گسترده ای از صادرات خارجی فارس را در بر می گیرد و به علاوه در سطح اشتغال استان نیز سهم مهمی ایفا می کند.

وی با تاکید بر لزوم تعامل تمامی دستگاه های استان بیان کرد: از مزایای بخش کشاورزی باید برای منفعت تمامی مردم فارس بهره گرفته شود و در این میان  قیمت فروش محصولات کشاورزی ما در خارج از کشور حائز اهمیت است و بر اساس بازار داخل بر روی تولیدات و محصولات صادراتی قیمت گذاری نمی شود.

فروغان ادامه داد: برای واقعی تر شدن این قیمت ها، لازم است تا وزارت امور خارجه برای استخراج قیمت محصولات کشاورزی در کشورهای مختلف به بخش خصوصی کمک کند.

رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد:  طولانی بودن زمان واردات، موجب افزایش قیمت تمام شده کالا می شود و باعث می شود تا در بازار رقابتی کشور ارز، نیمایی به دولت پرداخت کنیم که غیر ممکن است.

فروغان با اشاره به فارس به عنوان یک استان کشاورزی گفت: باید برای اصلاح قیمت های محصولات کشاورزی فارس، کمیته ای در استان تشکیل شده و قیمت ها و راهکارهای واقعی مشخص شده به تهران ارسال شود.

وی افزود: بخشنامه های متعدد صادر شده در مورد برگشت ارز حاصل از صادرات بر صادرات و واردات فشار وارد کرده و لازم است به این حوزه نیز نگاه مطلوبی به بخش خصوصی کشور شود.

فروغان تصریح کرد: در این میان، سیاستگذاران باید به ایجاد سیستم بانکی شفافی برای بازگشت ارز حاصل از صادرات برای صادرکنندگان توجه ویژه داشته باشند زیرا بخش اعظم تعاملات صادراتی ما به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس به صورت ریالی است.

کد خبر 970853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha