عادی انگاری عامل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در قزوین

جمالی پور گفت: بالا رفتن میزان مسافرت‌ها و پایین آمدن حساسیت هم استانی‌ها نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موجب افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از ر وابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» بیان کرد: در حال حاضر 328 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که در این میان تعداد ۶۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند و چهار فوتی هم در ۲۴ ساعت گذشته، گزارش شده است.

 

استاندار قزوین ادامه داد: در صورت مشاهده رعایت نکردن موازین بهداشتی ابلاغ شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به صنوف و کسبه، حتما برخورد قانونی لازم صورت می‌گیرد و ممکن است این رعایت‌ نکردن‌ها به تعطیلی برخی واحدها هم منجر شود.

 

وی عنوان کرد: با توجه به وضعیت موجود، اجازه ازدحام در پاساژها و مکان‌های کسب وکار نباید داده شود و دستگاه ‌های مجری با جدیت بر اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی نظارت داشته باشند.

 

جمالی پور با بیان اینکه مراکزی که به نحوی با مسائل درآمدی و معیشتی مردم از جمله بازار و وسایل حمل و نقل عمومی در ارتباط هستند در معرض خطر شیوع ویروس کرونا قرار دارند، یادآور شد: استفاده از ماسک به عنوان ارزان‌ترین و مطمئن ‌ترین راهکار پیشگیری به مردم توصیه می‌ شود و در عین حال هم از شهروندان درخواست داریم تا از تردد در فضاهای دربسته و تجمعات بیش از سه نفر خودداری کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور ناظران و مراقبان بهداشتی در سطح مناطق مختلف استان باید پررنگ‌ تر از گذشته باشد و با توجه به همکاری و مساعدت صمیمانه دستگاه قضایی استان، با خاطیان و متخلفانی که به هر دلیلی قوانین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، برخورد شدید می شود.

کد خبر 970969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha