پیاده کردن اهداف قیام امام حسین(ع) در جامعه معروفی که نباید بر زمین بماند

حجت الاسلام جباری گفت: حاکمیت امر به معروف نتیجه نهایی دین است و پیاده کردن اهداف قیام امام حسین(ع) در جامعه، معروفی است که نباید بر زمین بماند .

حجت الاسلام «سید عربعلی جباری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بهشهر استان مازندران با اشاره به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین اهداف قیام امام حسین(ع) و یارانش اظهار کرد: حاکمیت امر به معروف نتیجه نهایی دین است و باید در این راستا تلاش شود.

 

 امام جمعه شهرستان بهشهر افزود: امر به معروف مهمترین بحث دین و عقل است و  جامعه باید به سوی حسن، معروف و خیرات رود و از گناه جدا شود .

 

 وی در ادامه به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و خاطر نشان کرد: امر به معروف پایِ فرمان است و ملاک دارد؛ یعنی معروف چیزی است که عقل و شرع آن را تایید کنند و منکر چیزی است که عقل و شرع آن را زشت بداند.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به روایات یادآور شد: در روایات بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید فراوان شده است و در همین راستا حضرت امیرالمومنین علی(ع) فرمودند: حاکمیت امر به معروف نتیجه نهایی دین است.

 

وی اضافه کرد: همانطوری که برای سلامت دغدغه داریم باید برای نماز و مساجد دغدغه داشته باشیم و جلوی منکرات را باید گرفت.

 

امام جمعه بهشهر با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: احیای دین خدا، بازگرداندن ارزش ها به جامعه، اصلاح افکار انحرافی حاکم بر جامعه، زنده کردن روح ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم مهمترین اهداف دین امام حسین(ع) بود.

 

وی خاطر نشان کرد: دنیای امروز ما به اصولی مانند آزادمردی، حریت، دفاع از مظلومان، مقابله با ظلم و ظلم ستیزی نیازمند است و باید این فرهنگ جهانی شود.

 

حجت الاسلام  جباری بر پیاده کردن اهداف امام حسین(ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: محرمِ امسال بهترین محرم بود زیرا مردم هدف امام حسین(ع) را خوب فهمیدند و برای اجرای آن تلاش کردند.

 

امام جمعه بهشهر در پایان با تاکید بر جدی گرفتن امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان تصریح کرد: مومن کسی است که امر به معروف و نهی از منکر کند و شتابان به سوی خوبی ها حرکت کند و باید در این راستا با تلاش بیشتری حرکت کنیم.

 

کد خبر 971057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha