برخورد با افرادی که پروتکل های بهداشتی را در بازار و ادارات رعایت نکنند

حبیبی گفت: لازم است با عوامل سهل انگار و کسانی که پروتکل های بهداشتی را در بازار، ادارات و شبکه حمل و نقل رعایت نمی کنند برخورد شده و آنها را به مردم معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه ستاد مقابله با کرونا که امروز (یکشنبه ۲۳ شهریور) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: متأسفانه کرونا موجب خستگی همه شده است و امروز شاهد هستیم کرونا نفس تازه کرده است و شرایط اسفند ماه، فروردین ماه و حتی شدیدتری را تجربه می کنیم.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین ادامه داد: در چنین وضعیتی برخی دوستان فکر می کنند خبری نیست، در حالی که شرایط کرونا پیچیده تر از اوایل آن شده و دارد مشکلات متعددی را به وجود می آورد.

 

وی عنوان کرد: آمار بیماران کرونایی امروز به ۳۲۰ نفر رسیده است و در حال حاضر به همه بیمارستان های دولتی و خصوصی اعلام شده که همه آماده باشند که در صورت افزایش ابتلا، پذیرش بیمار را داشته باشند.

 

حبیبی اعلام کرد: ما به شدت نگران هستیم برای اینکه مردم برای درمان بیماری شان باید به مطب ها و بیمارستان ها مراجعه کنند و اگر این بیمارستان ها پذیرش بیماران کرونایی داشته باشند این نگرانی در خصوص دیگر بیماران وجود دارد بنابراین باید تدبیری شود تا مشکلی نداشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: در خصوص شبکه حمل و نقل عمومی نیاز به نظارت جدی است به خصوص سرویس مدارس که باید با جدیت مراقبت و کنترل شوند و با فعالیت اتوبوس ها هم موافق هستیم که تعدادشان بیشتر شود ولی استفاده از مینی بوس ها مجاز نیست.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین توضیح داد: در بحث بازار هم وضعیت صنوف، مشتریان و زمان حضور در بازار بسیار مهم است و از سازمان صمت و اتاق اصناف می خواهیم مراقبت ها بیشتر شده و برخوردهای جدی تری داشته باشند و مردم باید شاهد باشند با آنها که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد می شود.

 

حبیبی تأکید کرد: چاره کار تعطیلی نیست زیرا هر زمان تعطیل کردیم، مسافرت ها بیشتر شده بنابراین حضور با رعایت پروتکل های بهداشتی بهتر است.

 

وی اضافه کرد: در بحث مدارس هم حضور در کلاس ها اختیاری است و در مدرسه ای اگر مدیر مدرسه تشخیص داد پروتکل ها رعایت می شود، می توانند کلاس های حضوری را دایر کنند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع کلاس ها تاکنون ما مورد کرونایی از دانش آموزان و معلمان در استان نداشتیم و امیدواریم تا پایان مدرسه هیچ مورد کرونایی در استان نداشته باشیم. 

 

حبیبی در ادامه اظهار کرد: از دانشگاه علوم پزشکی می خواهیم تأمین واکسن آنفلوانزا را در دستور کار قرار دهد و این امر به خصوص برای بیماران خاص، سالمندان، کودکان و بیماران زمینه ای بسیار مهم است.

 

وی در پایان یادآور شد: لازم است با عوامل سهل انگار و کسانی که پروتکل های بهداشتی را در بازار، ادارات و شبکه حمل و نقل رعایت نمی کنند برخورد شده و آنها را به مردم معرفی کنیم.

 

کد خبر 971202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha