رامیان و مینودشت کاندیدای شهر ملی ابریشم بافی

تجری گفت: شهرستان های رامیان و مینودشت با توجه به اینکه صنایع دستی فعال در حوزه نوغانداری و تولید نخ ابریشم دارند کاندیدای ثبت ملی شهر ابریشم بافی در کشور شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد تجری » عصر امروز (یکشنبه 23 شهریور) در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: شهرستان های رامیان و مینودشت با توجه به اینکه صنایع دستی فعال در حوزه نوغانداری و تولید نخ ابریشم دارند کاندیدای ثبت ملی شهر ابریشم بافی در کشور شدند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی  و گردشگری گلستان ادامه داد: در شهرهایی مثل مینودشت، گالیکش و رامیان می توانیم حوزه نوغانداری را توسعه دهیم و ظرفیت خوبی در این شهرستان ها وجود دارد.

 

تجری به پرداخت تسهیلات به صنایع دستی اشاره کرد و افزود: ساماندهی و توسعه حمایت از صنایع دستی با محوریت مشاغل خانگی در سال 99 از منابع اشتغال روستایی در نظر گرفته شود و امیدواریم بر اساس زمان بندی اجرا شود.

 

وی گفت: احداث و تکمیل و بهره برداری اقتگاه های بوم گردی در مناطق روستایی 50 واحد در سال جاری برنامه ریزی شده است که در 6 ماهه نخست سال 30 واحد بومگردی راه اندازی شده است.

 

کد خبر 971280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha