ساخت دهکده گیاهان دارویی در روستای «بشن اویلی» گالیکش

موسوی گفت: جهاد دانشگاهی برای ساخت دهکده گیاهان دارویی سه فاز ساخت سوله فرآوری، ساخت دهکده گیاهان دارویی و ساخت چرخه اسانس گیری را در دستور کار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سیدعزیز موسوی» عصر امروز(یکشنبه 23 شهریور) در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان با اشاره به آخرین شرایط ساخت دهکده گیاهان دارویی در روستای روستای بش اویلی شهرستان گالیکش اظهار کرد: مقرر بود که زیرساخت دهکده گیاهان دارویی آماده شود و تحویل جهاد دانشگاهی شود.
 

 

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان  ادامه داد: جهاد دانشگاهی برای ساخت دهکده گیاهان دارویی سه فاز ساخت سوله فرآوری، ساخت دهکده گیاهان دارویی و ساخت چرخه اسانس گیری را در دستور کار دارد.

 

موسوی افزود: در بحث گلخانه در این دهکده بنا شد که قرارداد از سه سال به 15 سال تغییر پیدا می کرد و در روزهای گذشته انعقاد قرارداد در این خصوص با جهاد کشاورزی استان اتفاق افتاده است.

 

وی بابیان اینکه برای ساخت سوله فرآوری این دهکده پیمانکار را تعیین کردیم و نقشه برداری و تسطیح منطقه ساخت انجام شده است، متذکر شد: ساخت دستگاه اسانس با توجه به دانش فنی در شیراز و کاشان بود همکاران ما به این استان ها مراجعه کردند و همچنین در اراک کارگاهی دراین زمینه فعال است و به این نتیجه رسیدیم که با یک نوآوری در طرح دستگاه اسانس گیری این دستگاه توسط یکی از شرکت های بومی ساخته شود.

 

سرپرست جهاد دانشگاهی استان گلستان  ابراز داشت: قرارداد ساخت این دستگاه انجام شده است و بنا شد لوازم آن خریداری و به زودی در شهرک آق قلا ساخت آن انجام شود.

 

موسوی افزود: هنوز در این منطقه عرصه از جهاد کشاورزی به جهاد دانشگاهی تحویل داده نشده است، مجوز آب دریافت شده است اما هنوز چاهی حفر نشده است.

کد خبر 971284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha