تامین کتب درسی ۶۰ دانش‌آموز نیازمند روستای خوینس

چعبی از تهیه، تامین و توزیع کتب درسی در میان ۶۰ دانش‌آموز نیازمند روستای خوینس شهرستان شادگان خبر داد.

«جلال چعبی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در ایام کرونا که وضعیت شهرستان قرمز بود طی سه مرحله با همکاری بچه‌های مسجد و کانون تمام روستای خوینس از توابع شادگان را ضدعفونی کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) مسجد سید الشهدا شادگان به برگزاری مراسمات عزداری ابا عبدالله الحسین (ع) در روستای خوینس اشاره کرد و افزود: برنامه‌ها و مراسمات ویژه ایام محرم را با فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی و همچنین توزیع ماسک در میان اهالی روستا برگزار کردیم.

 

وی با بیان اینکه در این ایام بیش از ۵۰۰ ماسک در بین عزاداران حسینی توزیع شد اضافه کرد: همچنین از اقدامات دیگر ما در ایام دهه اول ماه محرم برپایی ایستگاه صلواتی بود که با رعایت نکات بهداشتی انجام شد.

 

چعبی از توزیع بیش از ۲۰۰ غذای نذری میان نیازمندان طی دهه اول ماه محرم خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر این نیز ۱۰۰ بسته معیشتی و غذایی را در قالب طرح کمک‌های مومنانه میان نیازمندان این روستا توزیع کردیم.

 

وی با تشریح دیگر فعالیت‌های انجام شده این کانون در روستای خوینس شادگان ابراز کرد: پیش از ایام کرونا برنامه‌هایی نظیر برپایی کلاس‌های آموزش حفظ و قرائت قرآن کریم، دعا و نیایش را در دستور کار داشتیم اما با توجه به شیوع این بیماری منحوس در کشور به ویژه این منطقه در جهت پیشگیری ابتلا به کووید ۱۹ بسیاری از برنامه‌های خود را از طریق فضای مجازی برگزار کردیم.

 

مدیر کانون امام حسین (ع) شادگان برگزاری دوره ۳۵ ساعته کمک‌های اولیه ویژه بچه‌های مسجد، مسابقه قرائت و حفظ قرآن کریم از طریق فضای مجازی در ایام ماه مبارک رمضان، دوره آموزش قرائت قرآن در مجلس با فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد، اعزام ۱۲ نفر از اعضای کانون به حوزه علمیه قم برای برگزاری دوره نحوه حفظ قرآن مجید را از دیگر فعالیت‌های این کانون عنوان کرد.

 

وی از تهیه و توزیع کتب درسی میان ۶۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت روستای خوینس خبر داد و یاد آور شد: با توجه به بازگشایی مدارس و با شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت که توانایی خرید کتب درسی برای فرزندانشان را نداشتند این تعداد کتاب را با همکاری بچه‌های مسجدی و کانون تهیه و در اختیار این دانش‌آموزان قرار دادیم.

 

کد خبر 971307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha