بستری ۶۲۰   بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران

موسوی گفت: در حال حاضر ۶۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری، طی ۲۴ ساعت گذشته ۹۵ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در این مدت ۱۱۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۲۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۷۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

موسوی در بخش دیگری ضمن تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت، از نامگذاری کلینیک ویژه تخصصی شهرستان نور به نام « دکتر رشیدی رنجبر »، خبر داد.

 

وی با اشاره به اینکه بهترین راه پیشگیری در شرایط فعلی استفاده خانوادگی از ماسک (حتی ماسک‌های تهیه شده در منزل) است، بیان کرد: بررسی‌های آماری بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی بهشهر بعنوان مرکز مرجع درمانی بلوک شرق استان مازندران در دو موج اول و دوم همه‌گیری بیماری نشان می‌دهد بعلت افزایش قدرت سرایت ویروس ،ابتلاء خانوادگی به بیماری بشدت افزایش یافته و با بستری شدن یک عضو خانواده پس از چند روز سایر اعضاء خانواده نیز مبتلا شده وبعضا بستری می‌شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: توصیه می‌شود در صورت مشاهده علائم ابتلاء به کرونا در یک عضو خانواده شامل تهوع،  استفراغ، کوفتگی بدن، سردرد، تب، سرفه، تنگی نفس و... و مراجعه به پزشک و شروع درمان سریعا نسبت به قرنطینه‌سازی بیمار و رعایت فاصله مناسب و تهویه کافی هوای منزل و جداسازی ظروف غذا و استفاده از ماسک و دستکش و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی بعد از استفاده بیمار، مراقب احتمال سرایت ویروس به سایر اعضاء خانواده باشیم.

 

وی به اقدامات انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان اشاره کرد و ادامه داد: اقدامات خوبی در حوزه بهداشتی انجام شد و این اطلاعات نیز در اختیار سایر دانشگاه‌ها قرار گرفت.

 

موسوی گفت: اگر بتوان شیوع بیماری را در خط اول مبارزه بیماری کووید ۱۹ را کنترل کرد، دیگر مجبور به انجام اقدامات درمانی نخواهیم بود بنابراین باید در این حوزه تمرکز بیشتری داشته باشیم.

 

کد خبر 971312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha