پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به کارفرمایان در قبال اشتغال مددجویان کمیته امداد

دهقانی گفت: به ازای اشتغال هر مددجوی کمیته امداد، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارفرما اعطاء می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «سید مرتضی دهقانی محمدآبادی» بیان کرد: این نهاد برای اجرای سیاست توانمندسازی از ظرفیت های مختلف درون و برون سازمانی استفاده می کند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: توانمندسازی با اشتغال خانگی، کاریابی و حمایت از اشتغال زایی مددجویان محقق می شود تا بتوانیم بستر زندگی عزتمندانه را برای محرومان فراهم کنیم.

 

وی اضافه کرد: استان قزوین طی سال گذشته 425 مورد و طی پنج ماهه سال جاری هم 294 مورد اشتغال از طریق کاریابی برای مددجویان تحت حمایت فراهم کرده که در بررسی عملکرد سال 98، قزوین جزو 10 استان برتر کشور در این زمینه قرار گرفته است.

 

دهقانی افزود: کسب چنین رتبه ای در حالی است که استان قزوین از استان های کوچک کشور است و به لحاظ وسعت جغرافیایی و جمعیت با برخی استان ها قابل قیاس نیست.

 

وی اعلام کرد: استفاده از ظرفیت های مختلف برای ایجاد اشتغال موجب شده تا بسته تشویقی برای کارفرمایان و صاحبان حِرَف مختلف تدارک دیده شود که بر این اساس به ازای اشتغال هر مددجو 50 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به کارفرما اعطاء می شود.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی بزرگ و اشتغال تعدادی بیشتری از مددجویان هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد به طوری که در حال حاضر یکی از تولیدکنندگان در شهرستان آبیک با جذب نزدیک به 100 مددجو، به ازای هر اشتغال 50 میلیون تومان دریافت کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اشتغال راهی برای فقرزدایی نیست بلکه شاهراهی است که پایداری سیاست محرومیت زدایی را به دنبال دارد از این رو کمیته امداد امام (ره) با استفاده از توان و ظرفیت های مختلف درون و برون سازمانی به دنبال اجرای سیاست توانمندسازی است.

 

دهقانی یادآورشد: یکی از برنامه های کمیته امداد در خصوص اشتغال زایی برای محرومان بر محور مشاغل نوین و فن آور استوار است تا ارزش افزوده هزینه، نیروی کار و بازدهی فرایند تولید به حداکثر برسد.

کد خبر 971364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha