۹۵ درصد جمعیت مراوه تپه تحت پوشش بیمه سلامت

سیفی گفت: باوجود کمبود نیروی انسانی در بیمه سلامت شهرستان مراوه تپه ۹۵ درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

«خدایار سیفی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: هماهنگی های لازم برای اجرای طرح مشوق های بیمه ای سازمان بیمه سلامت در شهرستان مراوه تپه انجام شده است و تصور می کنیم که مردم استقبال خوبی از اجرای این طرح داشته باشند.

 

معاون سیاسی و امنیتی شهرستان مراوه تپه ادامه داد: با وجود کمبود نیروی انسانی در بیمه سلامت شهرستان مراوه تپه 95 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و به عنوان نماینده دولت از این عملکرد رضایت داریم.

 

سیفی بیان کرد: از نزدیک نیز خدمات دفترچه الکترونیک و نسخه نویسی را بررسی کردیم و در خصوص مزیت های بیمه سلامت با حضور رئیس بیمه سلامت شهرستان در بخش های مختلف صحبت کردیم و به ائمه جمعه اهل سنت این شهرستان نشستی برگزار کردیم تا در نماز جمعه این مزیت ها را بیان کنند.

 

وی گفت: خوشبختانه نماینده مجلس شورای اسلامی در شرق استان نیز عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است و در مسیر سلامت مردم در این منطقه گام های خوبی برداشته است و دغدغه های سلامت مردم را در مراوه تپه به صورت ملی و استانی پیگیری می کند.

 

معاون سیاسی و امنیتی شهرستان مراوه تپه یادآور شد: 85 درصد از جمعیت شهرستان مراوه تپه روستایی هستند و کمتر از 20 درصد جمعیت شهری در این شهرستان داریم و بخش بزرگی از جمعیت این شهرستان در 108 روستا زندگی می کنند و از نظر مراکز درمانی و بهداشتی در این شهرستان کمبودهایی وجود دارد.

 

سیفی بیان کرد: یک بیمارستان 64 تختخوابی در شهرستان مراوه تپه در حال راه اندازی است که در صورت بهره برداری از این بیمارستان شرایط نظام بهداشت و درمان در این شهرستان بهبود پیدا می کند، در حال حاضر گاهی بیماران ما باید مسافت هایی بیش از 100 کیلومتری را برای دسترسی به بیمارستان در شهرستان های همجوار طی کنند و گاهی جان مادران باردار و بیماران پرخطر در هفت روستای مرزی این شهرستان که از مسیر دسترسی خوبی برخوردار نیست به خطر می افتد.

 

وی افزود: با راه اندازی این بیمارستان در شهرستان مراوه تپه مشکلات مردم در حوزه سلامت کمتر می شود و در حال برنامه ریزی برای جذب کادر درمانی و پزشکی در شهرستان مراوه تپه در این مرکز درمانی هستیم.

 

کد خبر 971400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha