مشارکت ۳۲ درصد از دانش  آموزان ابتدایی در نمایشگاه مجازی جابر بن حیان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بیش از ۳۲ درصد از دانش آموزان ابتدایی استان در نمایشگاه مجازی جابر بن حیان مشارکت کردند.

«عصمت بدخشان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: بیش از 32 درصد از دانش  آموزان ابتدایی استان در نمایشگاه مجازی جابر بن حیان مشارکت کردند که 32 هزار دانش آموز استان از مرحله آموزشگاهی تا مرحله استانی مشارکت داشته اند.

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: بیش از 570 فرهنگی، دانش آموزان را همراهی کرده اند که این نمایشگاه به صورت مجازی در شبکه شاد و با 157 اثر برگزیده در شبکه شاد بارگزاری شده است.

 

بدخشان عنوان کرد: از زمان شروع بیماری کرونا معاونت ابتدایی با حمایت علمی سرگروه های آموزشی، راهبران و کارشناسان شهرستان ها و مناطق بیش از ۷۰۰ محتوای الکترونیک در قالب فایل صوتی، فیلم تدریس و تکالیف مهارت محور و درسنامه در سامانه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تولید و بارگذاری شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین این معاونت با داشتن عنوان دبیری تولید محتوای الکترونیکی برای دانش‌آموزان پایه دوم کشور در شبکه شاد و با مساعدت استان های خراسان رضوی، گلستان، مازندران و سمنان، در تهیه و تدوین ۲۹۵ فیلم به منظور آموزش آنان، نقش داشته است.

 

بدخشان تصریح کرد: در سطح کشور، ۶ دبیرخانه برای تولید محتوای الکترونیکی برای استفاده دانش آموزان ابتدایی تعیین شده که در این زمینه، خراسان شمالی به عنوان دبیرخانه تولید محتوای دانش آموزان پایه دوم انتخاب شده است. 

 

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی ادامه داد: در تهیه این میزان محتوای آموزشی الکترونیک، حدود ۲۰۰ نفر همکاری و مشارکت داشته اند.

 

بدخشان بیان کرد: استان خراسان شمالی  در زمان شیوع ویروس کرونا به خوبی از درس نامه های تولید محتوای آموزشی در صدا وسیما و رادیو بهره مند شد که در واقع یکی از بازوان قوی معاونت ابتدایی وزارت است.

 

۱۸۰ هزار دانش آموز خراسان شمالی در بیش از دو هزار باب مدرسه زیر نظر ۱۴ هزار معلم، تحصیل می کنند.

 

 

کد خبر 971446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha