امام سجادعلیه السلام به تناسب ساختار روانیِ جامعه زمان خود قالب دعا را برای تعلیم و تربیت برگزید

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: امام سجاد در عصر دشنه و دشنام و سر بریدن و دست بریدن به تناسب ساختار روانی جامعه حرکتی متفاوت متفاوت انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام مصطفی گرجی، دوشنبه(۲۴ شهریور) در ویژه برنامه مجازی«سجاده خورشید» در سالروز شهادت امام سجاد علیه السلام با اشاره به آیه «لقد کان لکم فی رسول الله أسوة حسنة...» خاطرنشان کرد: به تبع ایشان، سلاله آن حضرت نیز الگوهای فکری و فرهنگی جامعه اسلامی هستند.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان با بیان اینکه علاوه بر سیره رفتاری؛ قول و گفتار معصوم هم حجت است؛ اظهار داشت: معصومین علیهم السلام با هدفِ دست گیری از کسانی که در ظلملت ها گرفتار شدند، لطمه هایی هم دیدند.

 

 

وی تقریر معصوم را نیز حجت خواند و با اشاره به اینکه در کنار سیره رفتاری هر یک از ایشان تقریراتی نیز وجود دارد؛ افزود: تقریرات رسول اکرم در نهج الفصاحه؛ امیرالمؤمنین در نهج البلاغه و امام سجادعلیه السلام در صحیفه است؛ امام سجاد در عصر دشنه و دشنام و سر بریدن و دست بریدن به تناسب ساختار روانی جامعه حرکتی متفاوت متفاوت انجام داد.

 

 

حجت الاسلام گرجی ادامه داد: حضرت در این حرکت و جریان انسان ساز با تعلیم و تربیت جامعه میراث گرانبهایی برای پیروان خویش در قالب رساله حقوق، صحیفه سجادیه و ...دارد که می تواند راهگشار و فراروی زندگی ما باشد.

 

 

وی گفت: حضرت در صحیفه سجادیه برای زندگی شخصی و اجتماعی ما موضوعات عبادی و اخلاقی را بیان کردند.

 

 

مدیرستادهماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان سخنان خود را با فرازهایی از دعای دوازدهم صحیفه سجادیه پایان داد.

کد خبر 971455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha