مدرسه‌ ۴ کلاسه طبس مسینا افتتاح شد

مدرسه ۴ کلاسه ی شهر طبس مسینا از توابع شهرستان درمیان با مشارکت بنیاد علمی- آموزشی قلم به بهره برداری رسید.

«محمود چاوشان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند از افتتاح مدرسه‌ چهار کلاسه در طبس مسینا از توابع شهرستان مرزی درمیان خبر داد و گفت: این آموزشگاه با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس خراسان جنوبی و بنیاد علمی آموزشی قلم چی احداث شده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی افزود: در راستای طرح آجر به آجر و همچنین محرومیت زدایی و اجرای عدالت آموزشی در سطح استان این دبستان چهار کلاسه با زیربنای ۲۵۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال احداث و در اختیار دانش آموزان عزیز قرار گرفت.

 

وی ادامه داد: با افتتاح این مدرسه ۱۲۰ دانش آموز مرزنشین این شهر از نعمت فضای آموزشی مناسب برخوردار شدند.

 

چاوشان با اشاره به سهم مشارکت ۳۰ درصدی بنیاد علمی قلم چی در این طرح آموزشی، تصریح کرد: مشارکت خیرین در ساخت این مدرسه چهار کلاسه ۲۵۶ میلیون تومان و سهم دولت حدود ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.

 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی با بیان اینکه گسترش مشارکت خرد مردمی در امر مدرسه سازی مهم‌ترین راهبرد طرح آجر به آجر است، عنوان کرد: جلب مشارکت شرکت‌ها و سازمان‌های خصوصی و دولتی و ایجاد شبکه داوطلبان مدرسه ساز از دیگر اهداف این طرح است که باید با جدیت دنبال شود.

 

وی در خصوص جزئیات طرح آجر به آجر افزود: در این طرح، همه مردم با هر میزان کمک، حتی هزینه یک آجر، می توانند در ساخت مدرسه مشارکت و خود را در اجر معنوی این امر مقدس و خداپسندانه سهیم کنند.

 

گفتنی است که در هفته جاری این دومین آموزشگاه استان است که با مشارکت بنیاد علمی آموزشی قلم چی به بهره برداری رسید.

 

 

 

کد خبر 971510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha