تلاش برای ایجاد ارتباط منطقی میان شرکت های دانش بنیان و مراکز مرتبط با آنها در فارس

ماهرانی گفت: در حال حاضر، ارتباط مثبت و منطقی میان شرکت های دانش بنیان و مراکز مرتبط با آنها در استان نداریم و اتاق بازرگانی فارس با برگزاری جلسات با شرکت های دانش بنیان در این حوزه تلاش می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «امید ماهرانی»، امروز (دوشنبه 23 شهریور) در جلسه آنلاین کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس گفت: ظرفیت های مطلوبی برای استفاده از شرکت های دانش بنیان در استان فارس وجود دارد اما شرکت ها از آن مطلع نیستند.

رئیس کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس افزود: باید در این حوزه اطلاع رسانی بهتر و گسترده تری انجام شود تا از ظرفیت مراکزی مانند پارک علم و فناوری، پردیس شرکت های دانش بنیان، شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز، کارخانه نوآوری، جهاد دانشگاهی شیراز و دانشگاه شیراز استفاده بهتری شود.

وی اضافه کرد: برخی نیازهای این شرکت های دانش بنیان در استان، قابل رفع شدن هستند اما فعالان این شرکت ها به دلیل جوان بودن، اطلاع درستی از مکان مراجعه برای استفاده از حمایت های این حوزه ندارند.

ماهرانی تصریح کرد: در حال حاضر، ارتباط مثبت و منطقی میان شرکت های دانش بنیان و مراکز مرتبط با آنها در استان نداریم و کمیسیون کارآفرینی، کسب و کارهای نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی فارس با برگزاری جلسات با شرکت های دانش بنیان در این حوزه تلاش می کند.

وی اعلام کرد: هفته گذشته نیز با برگزاری جلسه در پارک علم و فناوری و پردیس شرکت های دانش بنیان، مباحثی همچون  بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی، بازاریابی ضعیف شرکت های دانش بنیان، عدم برخورداری از استراتژی توسعه در استان ویژه شرکت های دانش بنیان، تسهیلات بانکی و ... مورد بررسی قرار گرفت.

ماهرانی با اشاره به تداوم آموزش های لازم به شرکت های دانش بنیان استان گفت: برای تقویت این شرکت ها، دوره های آشنایی شرکت های دانش بنیان با قوانین، برگزاری تورهای صنعتی، برگزاری سمینار کسب و کاری نوین و ... در اولویت اتاق بازرگانی فارس قرار دارد.

کد خبر 971623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha