متاسفانه با تاکیدات رهبر معظم انقلاب برخی پنهانی سند ۲۰۳۰ را اجرا می‌کنند

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، گفت: بسیار تاسف‌آور است که با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره استعماری بودن سند ۲۰۳۰ برخی هنوز سیاست‌ کشورهای غربی را برای این سند دنبال کرده و به صورت پنهان به اجرای آن می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین «علی ذوعلم» امروز دوشنبه ۲۴ شهریور در همایش «چالش‌های سند ۲۰۳۰ برای ایران و نحوه تحقق تحول بنیادین آموزش و پرورش» که در سالن اجتماعات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تهران برگزار شد، گفت: استعمار جهانی همواره در تلاش است که در لایه‌های مختلف یک کشور به خصوص نهادهای فرهنگی آن همچون آموزش و پرورش نفوذ داشته باشد.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، افزود: جامعه علمی و فرهنگی کشور ما باید درباره نفوذ غربی‌ها حساسیت داشته باشد زیرا هدف دشمنان از هر نوع نفوذ  و سلطه‌ای غارت ملت‌ها است.

دبیر علمی این همایش ادامه داد:‌ بسیار تاسف‌آور است که با وجود تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره استعماری بودن سند ۲۰۳۰ برخی هنوز سیاست‌ کشورهای غربی را برای این سند دنبال کرده و به صورت پنهان به اجرای آن می‌پردازند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوعلم با بیان اینکه امروز دیگر دشمن توان جنگ سخت با ما را ندارد به همین دلیل به جنگ نرم روی آورده است، عنوان کرد: دشمنان با تدوین و برنامه‌ریزی شیطانی سعی دارند تفکر استعماری خود را در کشورهای مورد هدف پیاده کند که متاسفانه مسئولان دولتی کشورمان بدون توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به اجرا گذاشتند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ابراز کرد: امروز اندیشمندان ما می‌دانند که فرهنگ و تمدن غربی انسان را به تعالی نمی‌رساند، طبق فرمایش استاد علامه جعفری غارت یک ملت با لذت‌گرایی آنها ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام از راه‌کارهای اصلاحی و ابتکارات با نتیجه مطلوب استقبال می‌شود، گفت: ما منکر برخی روش‌های خوب و کاربردی در جوامع مختلف بشری نیستیم اما سند ۲۰۳۰ دارای تفکر امانیستی و سکولاری است.

دبیر علمی  همایش با بیان اینکه امروز استعمار استکبار جهانی شکل جدیدی به خود گرفته است، اظهار کرد: استکبار جهانی با امضا گرفتن به صورت رسمی از دیگر کشورها حق مدیریتی برای خود ایجاد می‌کند که نفوذ و سلطه خود را قانونی کند، که متاسفانه نسخه ایرانی آن به دور از چشم سیاست‌گذاران در آموزش و پرورش اجرایی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین  ذوعلم در پایان خاطرنشان کرد: استکبار جهانی در دهه‌های گذشته از طریق امثال سند ۲۰۳۰ در اقصی نقاط دنیا تغییر فرهنگی را ایجاد کرده است که اگر در مقابل آن کوتاهی کنیم این تغییر نادرست را در کشور ما نیز انجام خواهد داد.

کد خبر 971641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha