۵ هزار تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت خوزستان تهیه می‌شود

موصلی از تلاش جهت تهیه پنج‌هزار تبلت برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت خوزستان از طریق کمک‌های جمع‌آوری شده در آئین شور عاطفه‌ها خبر داد و گفت: از آنجا که نیاز ما بیش از ظرفیت‌ها و منابع است، توزیع تبلت‌ها با اولویت مناطق کم‌برخوردارتر انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «مرتضی موصلی» امروز (دوشنبه 24 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری آئین شور عاطفه‌ها جهت کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد در عرصه خدمتگزاری، توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح جامعه است که در این راستا برنامه‌های متعددی پیش‌بینی شده است.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان به نقش و سهم مردم در توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و فکری اشاره کرد و افزود: یکی از راه‌های بهره‌مندی بیشتر از توان مردمی و ظرفیت نیکوکاران، برگزاری آئین جشن عاطفه‌ها است که امسال به دلیل همزمانی با ایام سوگواری و عزاداری محرم به شور عاطفه‌ها تغییر نام داد.

 

وی با بیان اینکه تلاش بر این است که با کمک خیرین در این آئین ملی، توفیقات بیشتری داشته باشیم اضافه کرد: سال گذشته مردم خوزستان در این برنامه در مجموع 10 میلیارد تومان کمک کردند که بخش قابل توجهی از آن توسط دانش‌آموزان و والدین آنها جمع‌آوری شد.

 

موصلی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود امسال علی‌رغم محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستیم میزان کمک‌ها حداقل 50 درصد رشد داشته باشد تصریح کرد: هدف ما در برگزاری مراسم شور عاطفه‌ها توسعه فرهنگ انفاق و نیکوکاری، توسعه عدالت اجتماعی، تامین بخشی از نیازهای مرتبط با تحصیل دانش‌آموزان و پیشگیری از برخی آسیب‌های اجتماعی است.

 

وی شعار در نظر گرفته شده در آئین شور عاطفه‌ها را «همدل می‌شویم برای مهربانی در مهر» عنوان کرد و اذعان داشت: این آئین از (22 شهریور) آغاز شده و تا (11 مهر) ادامه دارد که امیدواریم شاهد مشارکت خوب مردم و نیکوکاران باشیم.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه 30 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد استان هستند عنوان کرد: همچنین تعداد 24 هزار دانش‌آموز جزء  اقشار آسیب‌پذیر ما هستند که به صورت موردی از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند که در مجموع به 54 هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا، کلاس‌ها به صورت غیرحضوری برگزار می‌شوند از این رو هزینه‌های تحصیلی افزایش یافته ابراز کرد: سال گذشته بین 300 تا 500 هزار تومان برای هر دانش‌آموز در نظر گرفته می‌شد اما امسال اقلام آموزشی تغییر کرده و تبلیت و موبایل نیز به آن اضافه و فشار بر خانواده‌ها هم مضاعف شده است.

 

موصلی با بیان اینکه باید تلاش شود نیاز اساسی دانش‌آموزان را فراهم کنیم ادامه داد: 320 هزار نیکوکار در استان در امر کمک به نیازمندان با کمیته امداد همکاری دارند و علاوه بر آن با 100 شرکت و صنایع در خوزستان مکاتباتی جهت کمک به تامین نیاز‌های اساسی دانش‌آموزان داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این است که بتوانیم حداقل پنج‌هزار تبلیت را برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت تهیه کنیم گفت: علاوه بر آن با تلاش استانداری سه‌هزار تبلت نیز برای دانش‌آموزان مناطق محروم تهیه شده که بخشی از آن به دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد اختصاص پیدا می‌کند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان با بیان اینکه از آنجا که نیاز ما بیش از ظرفیت‌ها و منابع است، توزیع تبلت‌ها با اولویت‌بندی انجام می‌شود و اولویت با مناطق کم‌برخوردارتر است تاکید کرد: این تبلت‌ها با محوریت مدارس انجام می‌شود زیرا بیشترین شناخت را مدیران و شورای مدرسه دارند و برخی مدارس نیز معین مدارس دیگر می‌شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در رزمایش کمک‌های مؤمنانه 84 هزار بسته معیشتی میان نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد استان توزیع شد خاطر نشان کرد: در این رزمایش در قالب طرح مهدوی 23 میلیارد تومان و در طرح اطعام حسینی سه‌هزار و 200 میلیارد تومان جمع‌آوری شده است.

 

موصلی از افزایش مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد در خوزستان اشاره کرد و افزود: سال گذشته 65 هزار مرکز نیکوکاری در استان فعالیت داشتند که امسال به 185 هزار مرکز نیکوکاری افزایش یافته و خدمات خوبی را در راستای کمک به نیازمندان انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه 133 هزار خانوار نیازمند تحت پوشش کمیته امداد خوزستان هستند که حدود 10 درصد تعداد خانوارهای استان را تشکیل می‌دهند تصریح کرد: این رقم تقریبا برابر با متوسط کشوری است و در مقایسه با سایر استان‌ها در رده میانی جدول قرار داریم.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان اصلی‌ترین رویکرد امداد استان را توانمندسازی اقتصادی مددجویان تحت پوشش عنوان کرد و ادامه داد: در راستای توسعه کسب‌وکارهای خرد 320 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پیش‌بینی شده است.

 

وی با بیان اینکه تا مرداد امسال توانستیم یک‌هزار و 730 فرصت شغلی را ایجاد کنیم اذعان داشت: تلاش ما بر این است که تا پایان سال هشت هزار فرصت شغلی را با اجرای طرح‌های مورد نظر و یک‌هزار و 420 فرصت شغلی را از طریق کاریابی‌ها ایجاد کنیم.

 

موصلی به کمک‌های جمع‌آوری شده از منابع مختلف در پنج‌ماهه سال جاری اشاره کرد و یاد آور شد: در حوزه زکات 17 میلیارد و 300 میلیون تومان، در طرح اکرام ایتام و محسنین 17 میلیارد و 200 میلیون تومان، خدمات مبتنی بر نیاز 21 میلیارد تومان و کمک‌های جمع‌آوری شده از مراکز نیکوکاری نیز 46 میلیارد تومان بوده است.

 

کد خبر 971691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha