آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان رامیان/ راه اندازی ۶۰ خانه هلال روستایی در گلستان

گلفشان با قدردانی از امدادرسانی به موقع و مطلوب هلال احمر گلستان در خدمت به زلزله زدگان، آخرین وضعیت امدادرسانی در مناطق زلزله زده رامیان را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد گلفشان» شامگاه امروز(دوشنبه 24 شهریور) در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده رامیان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه پس از وقوع زلزله در رامیان اقدامات بسیار خوب و به موقع توسط جمعیت هلال احمر استان گلستان انجام شد و سرعت عملیات و کمک رسانی با توجه به زمان وقوع زلزله و صعب العبور بودن منطقه قابل تقدیر است.

 

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: توزیع اقلام امدادی و چادر برای آسیب دیدگان زلزله انجام شده و امروز ضمن حضور در مناطق زلزله زده و دلجویی از آسیب دیدگان، هدایایی به کودکان و دانش آموزان مناطق زلزله اهداء کردیم.

 

وی بیان کرد: اکثر مردم منطقه زلزله زده رامیان دچار آسیب های سطحی شدند که درمان آنها به صورت سرپایی انجام شد، همچنین 40 نفر از مردم منطقه بر اثر وقوع زلزله دچار آسیب های خاص شدند که بلافاصله توسط هلال احمر و اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

 

گلفشان تأکید کرد: امیدوارم با توجه به حادثه خیز بودن استان گلستان، مردم نسبت به فراگیری آموزش های امدادی اقدام کنند که این آموزش ها توسط جمعیت هلال احمر به صورت رایگان انجام می شود و در کاهش آسیب های ناشی از حوادث مختلف از جمله زلزله به مردم کمک می کند.

 

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: بر اساس دستور ریاست جمهور، خانه های هلال در روستاهای سراسر کشور ایجاد می شود و از طریق آن به مردم روستاها و نقاط شهری خدمات ارائه خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تا پایان هفته جاری 60 خانه هلال روستایی در استان گلستان افتتاح خواهد شد، بیان کرد: به زودی تعداد خانه های هلال روستایی در استان گلستان به 90 خانه افزایش می یابد.

 

گلفشان یادآور شد: امکانات گرمایشی و غذایی در چادرهای اسکان قرار داده شد و سه بسته غذایی 72 ساعته نیز بین زلزله زدگان توزیع شده است و در صورتی که نیاز به اقلام دیگری باشد خدمات لازم ارائه می شود.

 

 

کد خبر 971724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha