هیچ کمبودی در لاستیک سبک و سنگین نداریم

سعادتی نژاد گفت: هیچ کمبودی در لاستیک سبک و سنگین نداریم، اما سامانه جامع تجارت نتوانسته است آن را عرضه کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، داوود سعادتی نژاد شب گذشته (دوشنبه 24 شهریور) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه نرخ دولتی لاستیک رینگ ۱۳ بارز ۵۴۳ هزار تومان و همین لاستیک در بازار آزاد ۹۲۰ هزار تومان است گفت: برخی حوالی لاستیک را از سامانه جامع تجارت می‌گیرند و آن را در بازار آزاد می‌فروشند.

 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک افزود: لاستیک نرخ آزاد یا از شهرستان‌ها می‌آید یا لاستیک حواله‌ای را می‌خرند و در بازار، آزاد می‌فروشند. لاستیک‌های نیسانی از تیر سال ۹۸ به وسیله اتحادیه توزیع می‌شد، اما با الزامی شدن ثبت آن در سامانه جامع تجارت برخی کارخانه‌ها آن را وارد سامانه نکردند و برخی نیز به نمایندگی‌ها دادند و آن‌ها نیز نتوانستند از طریق سامانه بفروشند.

 

وی افزود: نمایندگی‌ها لاستیک‌ها را در انبار‌ها نگه داشته اند و هزینه انبارداری می‌دهند، اما حق فروش ندارند و خریدار باید از سامانه، حواله بیاورد.

 

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لاستیک گفت: سایز‌های ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ لاستیک به فروش می‌رسد، اما بقیه لاستیک‌ها خواب دارند و به انبار باز می‌گردند. هیچ کمبودی در لاستیک سبک و سنگین نداریم، اما سامانه جامع تجارت نتوانسته است آن را عرضه کند.

 

سعادتی نژاد گفت: لاستیک‌های سنگین را از سامانه می‌گیرند و در بازار آزاد می‌فروشند، زیرا لاستیک یک سال و نیم در انبار‌ها مانده و تاریخ آن گذشته است و نتوانسته اند برای آن حواله صادر کنند./

کد خبر 971747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha