طرح ملی سه شنبه های تکریم همدان در منزل شهید «حسن ترک» برگزار می شود

ناهیدی فرد گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم این هفته همدان ، مهمان خانواده شهید «حسن ترک» شهید شاخص سال ۹۴ در استان همدان است.

«حمیدرضا ناهیدی فرد» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: طرح ملی سه شنبه های تکریم  امروز سه شنبه (25 شهریور) در منزل شهید «حسن ترک» برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان افزود: طرح «سه شنبه های تکریم» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با هدف شناسایی و تکریم خانواده معظم شهداو ایثارگران و  نیز الگو سازی برای جوانان و نوجوانان، در قالب تکریم چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی و هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله اجرا می شود.

 

وی بیان کرد: همچنین  تقویت سرمایه های اجتماعی، الگوسازی با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی،  ترویج فرهنگ ایثار شهادت ، ترویج ارزش های ناب دینی و اسلامی از دیگر اهداف طرح سه شنبه های تکریم است.

 

گفتنی است، شهید «حسن ترک» شهید شاخص استان همدان در سال 94، در سال 1341 در تهران و در خانواده‌ای مذهبی متولد و از زمان 3 سالگی وارد همدان می‌شود از سن 6 الی 7 سالگی مسیر خود را پیدا و وارد کلاس‌های قرآنی می‌شود، ضمن اینکه این شهید گران‌قدر در دوران مدرسه شاگرد درس‌خوانی بود و ضمن تحصیل در جلسات قرآن نونهالان جعفری، مکتب امام زمان عج شرکت می‌کرد.

 

پس از اخذ دیپلم در سال 60 با عضویت سپاه فصل نوینی از یک زندگی سراسر مبارزه و جهاد و حماسه فراروی حسن قرار گرفت، به دلیل برخورداری از آگاهی‌های و فضیلت‌های اخلاقی ابتدا مسئول پذیرش سپاه شد اما عشق وی به جهاد و جبهه سبب شد تا علی‌رغم مخالفت مسئولان سپاه وارد کارزار جبهه شود، از این شهید بزرگوار بسیار نقل شده که ایشان حرف و عمل یکسانی داشت و هیچ‌گاه مخالف آن اقدام نمی‌کرد.

 

 شرکت در عملیات فتح المبین نخستین حضور او در عملیات جبهه بود که طعم شیرین جهاد در راه خدا را چشید و از آن پس به سپاه تمام عیار مبدل شد تا از تمام توان خود برای دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام راحل دفاع کند.

 

در عمليات والفجر مقدماتي و والفجر(1) با سمت دستيار محور حضور يافت كه پس از سه روز مقاومت بر اثر تركش خمپاره از ناحيه كتف و فك آسيب ديد. در عمليات والفجر (2) سمت معاون مسئول محور و در عمليات والفجر (4) مسئوليت تيپ عمار را بر عهده داشت، او در عمليات والفجر (5) در چنگوله مسئول محور بود و سرانجام آخرين حضور او در محفل عشق بازي والفجر (8) در زمستان 1364 بود كه در اين عمليات مسئوليت طرح و عمليات تيپ انصارالحسين (ع) را بر عهده گرفت و با پرواز عاشقانه‌اش بر آرمان‌هاي مقدس انقلاب صحه نهاد و به مأواي خويش رسيد.

کد خبر 971816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha