گذری بر درآمدها و اعتبارات شهرداری های استان کرمان

مدیرکل امورشهری استانداری کرمان گفت: سال گذشته نزدیک به هرار و ۵۰۰ میلیاردتومان کل اعتبارات و بودجه های شهرداری در سطح استان بود که امسال افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، علی شهسواری سه شنبه (25 شهریور) در همایش شهرداران استان کرمان گفت: براساس آمار سرشماری سال 95، یک میلیون 859 هزار نفر جمعیت شهری استان کرمان است که در مجموع توسط فعلاً 82 شهرداری کار خدمات دهی به شهروندان استان کرمان در حال انجام است.

 

 

مدیرکل امور شهری استانداری کرمان بیان کرد: سال گذشته در مجموع نزدیک به هزار و 500 میلیارد تومان، کل اعتبارات و بودجه شهرداری در سطح استان کرمان بود که امسال با پیگیری و برنامه ریزی انجام شده، نزدیک به هزار و 300 میلیارد تومان بودجه شهرداری های استان افزایش پیدا کرد و امسال با 2 هزار و 850 میلیارد تومان بودجه شهرداری های استان کار خدمات دهی به شهروندان در سطح استان کرمان توسط 82 شهرداری در حال انجام است.

 

 

وی ادامه داد: در مجموع در سال 98، از مجموع هزار و 500 میلیارد تومان بودجه شهرداری ها بوده، 782 میلیارد تومان مربوط به هزینه عمرانی و مابقی مربوط به هزینه های جاری شهرداری بوده است؛ یعنی تقریباً 50 درصد هزینه های عمرانی و 50 درصد هزینه های جاری بوده است.

 

شهسواری اظهار داشت: سال گذشته نزدیک 740 میلیارد تومان اعتبارات ارزش افزوده و آلایندگی بوده که در مجموع به شهرداری های استان پرداخت شد؛ 121 میلیارد تومان از اعتبارات ملی و 61 میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی در سال 98، در مجموع به شهرداری های استان کرمان پرداخت شده است.

 

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال جاری بودجه کل شهرداری ها 2 هزار و 850 میلیارد تومان است که تا پایان مردادماه امسال، 264 میلیارد تومان ارزش افزوده و آلایندگی در مجموع به شهرداری ها پرداخت شده که نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته و همچنین امسال 43 میلیارد تومان اعتبارات ملی و 3.5 میلیارد تومان از محل ماده 58 به شهرداری ها اختصاص پیدا کرده است.

 

 

مدیرکل امور شهری استانداری کرمان بیان کرد: در سال جاری 19 میلیارد تومان بابت کمک خرید قیر رایگان به شهرداری ها از سوی سازمان شهرداری های کشور پرداخت شده و همچنین 7.5 میلیارد تومان در نیمه نخست امسال بابت جرایم رانندگی به شهرداری ها اختصاص پیدا کرد که قرار شد این مبلغ بیشتر در جهت رفع نقاط حادثه خیز هزینه شود.

 

 

 

وی ادامه داد: امسال در مجموع 52 ماشین آلات و تجهیزات آتش نشانی، اعم از ماشین آتش نشانی، عمرانی و خدماتی به شهرداری های استان طی این مدت تحویل داده شده و یا در حال تحویل کامیون هایی است که در هفته آینده به شهرداری ها تحویل داده خواهد شد.

 

 

شهسواری در ادامه گفت: در بحث شوراها در دوره پنجم تاکنون، 6 هزار 158 جلسه و بیش از 16 هزار مصوبه در مجموع در شوراها داشتند که 79 درصد مصوبات شوراها به تایید کمیته انطباق رسیده و 9.5 درصد مورد اعتراض کمیته انطباق قرار گرفته و 11.5 درصد مبهم بوده که جهت اصلاح به شوراها برگشت داده شده است.

 

 

وی ادامه داد: در مجموع 23 کمیته انطباق در سطح استان داریم که کار بررسی مصوبات شوراها را انجام می دهند که 130 نفر به عنوان عضو و مشاور، کار بحث بررسی مصوبات شوراها را انجام می دهند.

 

 

 

مدیر کل امور شهری استانداری کرمان گفت: در طول دولت تدبیر و امید، تعداد 15 شهرداری به استان کرمان اضافه شده که 10 شهرداری طی یکسال گذشته کار خود را شروع کردند و 2 شهرداری جدید در آینده نزدیک در شهرستان ریگان (رحمت آباد و عباس آباد) هم مجدداً به جمع شهرداری های ما اضافه می شوند که جمع شهرداری های ما به 84 خواهند رسید.

 

 

وی ادامه داد: متاسفانه در سال جاری به خاطر کاهش اعتبارات ارزش افزوده و همچنین افزایش هزینه های جاری و عمرانی شهرداری های استان کرمان و همچنین مشکلات دیگر از جمله بالا رفتن هزینه های نگهداری و یا هزینه های عمرانی شهرداری ها ...خیلی از شهرداری ها با مشکل بودجه ای مواجه بشوند.

کد خبر 971826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha