آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم برای پرورش زنبور عسل در سطح کشور است

رسول جلیلی گفت: آذربایجان غربی به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و وجود مراتع و منابع غنی و سرشار از شهد و گرده یکی از برترین قطب‌های کشور برای پرورش زنبور عسل است.

«رسول جلیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان گفت: ۲۷ درصد عسل کشور ازطریق زنبوردارن آذربایجان غربی تولید می شود.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: در آذربایجان غربی سالانه ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن عسل تولید می شود که این موضوع استان را به یکی از قطب های برتر تولید عسل در کشور تبدیل کرده است.

 

وی با بیان اینکه میانگین تولید عسل از هر کندوی مدرن ۱۷ کیلوگرم است، خاطرنشان کرد: در سطح استان یک میلیون و ۲۳۴هزار کندوی مدرن وجود دارد.

 

 این مسئول اضافه کرد: میانگین تولید عسل از کندو های بومی نیز پنج و نیم کیلوگرم است که در استان ۱۱۰ هزار کندوی بومی به ثبت رسیده است.

 

جلیلی اضافه کرد: شهرستان خوی با داشتن بیش از ۳۹۰ هزار کندو، مقام نخست تولید عسل در استان را به خود اختصاص داده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی  با اشاره به اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در مشاغل مرتبط با زنبورداری گفت: آذربایجان غربی با ۱۶ تعاونی زنبورداری فعالیت چشمگیری را در زمینه اشتغال و کسب درآمد دارد.

 

وی اظهار داشت: علاوه بر زنبورداری برخی شغل های مرتبط با این صنعت نیز زمینه های اشتغال هزاران نفر را فراهم آورده است.

 

این مسئول گفت: زنبورداران استان با ۴ کارخانه بسته بندی عسل به صورت مدرن و اتوماتیک در شهرستان های ارومیه، خوی و مهاباد و ۶ کارگاه بسته بندی عسل در شهرستان های مختلف در فرآوری و صنایع تبدیلی عسل فعالیت مستمر دارند.

کد خبر 971833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha