جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز در جریان مبارزه با قاچاق کالا و ارز

تفاهم نامه مبارزه با قاچاق کالا و ارز یکی از تفاهم نامه همکاری است که با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز منعقد شده است که به نوبه خود می تواند سهم موثری در جهت جهش تولید با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد داشته باشد.

خبرگزاری شبستان – البرز: جنبه های متعدد فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به شاخص هایی چون مدیر مسجد، توجه به رهبران و نخبه های فکری مسجد و ... در ابعاد گوناگون تعریف می شود. به واقع مسجد تراز اسلامی در یکی از ارکان معنایی خود به میزان روند فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در ابعاد و جنبه های مختلف برمی گردد.

در همین رابطه، تفاهم نامه های همکاری با سازمان ها و مراکز آموزشی و علمی در جریان رشد مطلوب در قالب های مختلف مورد نیاز جوانان و نوجوانان منعقد شده است.

و امّا؛ پرداختن به گستره علم آموزی تنها منوط جریان های علمی و فرهنگی نیست، بلکه توجه به مسائل اقتصادی نیز بخش دیگر این جریان هدفمند و اثرگذار است.

اطلاع رسانی و افزایش آگاهی به مردم در جهت مبارزه با قاچاق کالا و ارز

امضاء تفاهم نامه همکاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز فرصتی شد تا بار دیگر در این رابطه تأملی شود. آن چنان که « ناصر مقدم» روز دوشنبه 24 شهریور در رابطه با این تفاهم نامه در جمع خبرنگاران گفت: این تفاهم نامه با هدف آگاهی بخشی، اطلاع رسانی و آموزش در سطح جامعه در جهت مقابله با تهدیدها و پیامدهای قاچاق انجام می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: رویکرد آگاهی بخشی آموزشی با هدف مقابله فرهنگی با قاچاق کالا و ارز یکی از برنامه هایی است که در نهاد مساجد و با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد به آن می توان توجه داشت.

وی توضیح داد: تمامی بخش های مرتبط با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعم از فرهیختگان، اصحاب رسانه، خبرگزاری و ... در جهت تحقق شعار سال و مفاد این تفاهم نامه همکاری همراه و همگام هستند.

مقدم مطرح کرد: آمار کشفیات قاچاق با توجه به شرائط ترانزیتی در استان البرز نسبت به دیگر استان ها بالاتر است به همین منظور این تفاهم نامه همکاری زمینه مقابله جدی با سوء استفاده های متخلفان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز می توانند در قالب حوزه های اطلاع رسانی، آموزش، آگاهی بخشی بستر اجتماعی و وفاق تشکیلاتی گروه های متعهد را در جهت این امر بسیج کنند.

جهش تولید از راهبردهای برنامه ریزی شده در کانون های فرهنگی هنری مساجد است

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص اهمیت این تفاهم نامه همکاری گفت: جهش تولید از راهبردهای برنامه ریزی شده در کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز است. 

مدیر ستاد فهما تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی به منظور پیشگیری از قاچاق کالا و ارز همچنین مقابله با این عمل یکی از مسائلی است که کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان رهبران و نخبگان فکری در مسجد می توانند نسبت به آن برنامه ریزی کنند. 

وی توضیح داد: یکی از محورهای ارکانی تفاهم نامه همکاری کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد است که همین امر نشان از اعتماد متولیان فرهنگی به مقوله و جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد است. 

بلوغ فکری شکل گرفته در نهاد مسجد با محوریت کانون های فرهنگی بستر گام های موثر فرهنگی است

به جرأت می توان گفت که بلوغ فکری شکل گرفته در نهاد مسجد با محوریت کانون های فرهنگی بستر گام های موثر فرهنگی است؛ اینکه در طول زمان های متمادی و جریان های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... کانون های فرهنگی هنری مساجد حرفی برای گفتن دارند یک ارزش بی نظیر است. 

همچنین بسترسازی نخبگان و رهبران فکری در نهاد مسجد با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد و همراهی پایگاه بسیج نیز یک قابلیت اثرگذار فرهنگی است که با سرمایه گذاری بر آن به ویژه جریان سازی و هدفمند سازی آن می توانیم شاهد تحقق بسیاری از ارزش ها باشیم. 

 

 

کد خبر 971862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha