اجرای ۲۶ هزار و ۵۰۰ برنامه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سراسر کشور

سردار کارگر از اجرای ۲۶ هزار و ۵۰۱ برنامه در چهل سالگی دفاع مقدس در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سردار بهمن کارگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس انقلاب اسلامی و مدافعان حرم در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس گفت: از ابتدای امسال بعد از ماه رمضان برنامه های دفاع مقدس آغاز شده و برنامه ریزی های منظمی برای این امر در نظر گرفته شد.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: برنامه های دفاع مقدس امسال در 43 هفته برنامه ریزی شده است و تا 29 اسفند ادامه دارد. برای برگزاری برنامه های دفاع مقدس در سال 99، 505 ستاد در سراسر کشور تشکیل شده است که ستاد مرکزی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شکل گرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس 26 هزار و 501 برنامه در سراسر کشور اجرا می شود.

 

سردار کارگر اظهار کرد: 18 ستاد در بنیاد حفظ آثار و 28 ستاد در وزارتخانه ها، 31 ستاد استانی، 400 ستاد شهرستانی و 28 کمیته تخصصی در حوزه برنامه های دفاع مقدس فعالیت می کنند.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در چهلمین سالگرد دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح 36 برنامه، ارتش 381 برنامه، سپاه 278 برنامه، نیروی انتظامی 80 عنوان برنامه، وزارت دفاع 65 برنامه و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس 188 برنامه، دانشگاه دفاع ملی 33 برنامه و مجمع سازمان های نیروهای مسلح هزار و 61 برنامه تدارک دیده شده و در حال اجرا است و تا پایان سال ادامه دارد.

 

وی اظهار کرد: سازمان های کشور نیز در رده های مختلف 709 برنامه را در هفته دفاع مقدس تدارک دیدند. از جمله وزارتخانه هایی که در هفته دفاع مقدس برنامه هایی را تدارک دیده اند می توان به وزارتخانه های بهداشت، آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نفت، نیرو، صنعت و معدن و علوم اشاره کرد. همچنین شورای سیاست گزاری ائمه جمعه، اتاق اصناف، شهرداری تهران و امور زنان ریاست جمهوری از جمله نهادهای دیگری هستند که برنامه هایی را در هفته دفاع مقدس تدارک دیده اند.

 

سردار کارگر در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برنامه های استان های کشور اظهار کرد: برنامه های هفته دفاع مقدس در 31 استان پیش بینی شده است و در مجموع دو هزار و 918 برنامه تصویب و اجرا می شود. همچنین در سازمان صدا و سیما نیز مجموعا 21 هزار و 813 عنوان برنامه در معاونت های مختلف صدا، سیما، سیاسی، برون مرزی و مرکز بسیج صدا و سیما برگزار می شود که در مجموع 229 هزار و 149 دقیقه برنامه پخش می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس برنامه های مفصلی پیش بینی شده است که از جمله آنها می توان به تجلیل و تقدیر از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مدافع حرم اشاره کرد. این مراسم تکریم و تجلیل در 31 شهریور ماه برگزار می شود و به صورت تصویری از بیانات رهبر انقلاب نیز استفاده می کنیم.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به افتتاح هشت موزه در هشت استان کشور تصریح کرد: این موزه ها در استان های قم، البرز، خراسان رضوی، آبادان، ایلام، مرکزی، چهارمحال و بختیاری و اردبیل افتتاح می شوند.

 

وی گفت: در هفته دفاع مقدس شاهد افتتاح نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس در موزه دفاع مقدس هستیم که در روز چهارشنبه دوم مهر ماه این مراسم برگزار می شود.

 

سردار کارگر از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس به رونمایی از 54 کلان پروژه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این پروژه به عنوان جعبه سیاه جنگ پیش بینی شده است و 14 پروژه دیگر نیز تا پایان سال تکمیل می شود.

 

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مورد موضوع کتاب در حوزه دفاع مقدس نیز افزود: کتاب در حوزه دفاع مقدس یکی از مطالبات رهبر انقلاب است که باید در حوزه تولید محصولات فرهنگی به 100 برابر تولیدات فرهنگی برسیم.

 

سردار کارگر گفت: در سال 94 سهم کتب دفاع مقدس در مجموع عناوین به چاپ رسیده 3.5 درصد بود که در سال 98 این آمار به 19 درصد ارتقا یافت. از آمار سال 98 یازده درصد عناوین کتب دفاع مقدس متعلق به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

 

وی در مورد برگزاری رژه نیروهای مسلح در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی رژه هفته دفاع مقدس برگزار نمی شود و این برنامه با تکریم از شهدای پیشکسوت دفاع مقدس جایگزین می شود.

 

وی در مورد برنامه های بین المللی دفاع مقدس اظهار کرد: برنامه ها در حوزه بین الملل با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تدارک دیده شده است که با هماهنگی با رایزنان فرهنگی در خارج از کشور اجرا می شود. امسال برنامه های مختلفی در حوزه دفاع مقدس در بیش از 50 کشور دنیا تدارک دیده شده که از جمله آنها می توان به نمایشگاه دفاع مقدس اشاره کرد.

 

وی در مورد 54 کلان پروژه دفاع مقدس نیز اظهار کرد: این 54 کلان پروژه با عنوان جعبه سیاه جنگ اجرا می شود که تمام مسایل جنگ در حوزه زنان، روحانیت، نقش امام در مدیریت جنگ، تبلیغات جنگ، مهندسی در جنگ، توپخانه، نقش نیروی هوایی و دریایی در جنگ، نقش ضد انقلاب در جنگ و بخش هایی همچون کردستان در جنگ را شامل می شود.

 

وی گفت: از دیگر بخش های کلان پروژه دفاع مقدس می توان به سیاست خارجی و اطلاعات اشاره کرد. در حقیقت این برنامه یک کار پژوهشی است که در حوزه دفاع مقدس اجرا می شود./

کد خبر 971904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha