تولید مجموعه پوستر «عبرت های عاشورا» در کانون «دوستان آسمانی»

گواهیان گفت: مجموعه پوسترهای «عبرت های عاشورا» حاوی مطالب زیبا در مورد یاران امام حسین (ع) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم تولید و منتشر شد.

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در ایام محرم فعالیت های فرهنگی مختلف از سوی کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» به اجرا در آمد که با استقبال خوب اعضای کانون رو به رو شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» جهرم از جمله این برنامه ها تهیه پوسترهایی حاوی مطالب زیبا در وصف یاران امام حسین (ع) در قیام روز عاشورا بوده است، افزود: این پوسترها با عناوین مختلف برگرفته از ویژگی های بارز یاران سیدالشهدا (ع) توسط اعضای این کانون فرهنگی تهیه و تولید شده است.

 

وی با اشاره به اینکه این مجموعه نگاهی به شخصیت های مختلفی که در منابع مربوط به حادثه عاشورا از آنها نام برده شده و یا به نحوی نقش داشته اند، دارد، عنوان کرد: این پوسترها از ابتدای ماه محرم به صورت روزانه در کانال های کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» در پیام رسان های مختلف به اشتراک گذاشته می شود.

 

گواهیان ادامه داد: در قالب این مجموعه پوسترها، مخاطبان علاوه بر آشنایی با یاران و اصحاب امام حسین (ع) با ویژگی ها و شاخصه های آنان نیز آشنا می شوند.

 

وی از دیگر برنامه های کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» در ایام محرم را عزاداری در دهه اول این ماه عنوان کرد و گفت: در این مراسم حجت الاسلام «نصرالله میمنه» از اساتید حوزه و دانشگاه به سخنرانی پرداخت و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت نیز به مرثیه سرایی و روضه خوانی در رثای این امام همام پرداختند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی»، مسجد «امام حسین (ع)» ادامه داد: عزاداری به سبک زنجیرزنی که در این کانون هر سال به اجرا در می آمد امسال نیز اگر چه با توجه به محدودیت های ناشی از بیماری «کرونا» به شکل سابق انجام نشد، اما در محوطه مسجد این مهم با استقبال خوب بچه های مسجد در شب های دهه اول ماه محرم انجام شد.

 

گواهیان در پایان خاطرنشان کرد: همچنین آیین های سوگواری امام حسین (ع) در شب های ماه محرم به همت گروه رسانه ای «ماح» تصویربرداری و تدوین شده و در فضای مجازی به اشتراک گذاشته شده است.

کد خبر 971958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha