تهذیب نفس از مهمترین وظایف طلاب است

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر ضرورت مطالعه و الگو قرار دادن سیره علماء توسط طلاب، گفت:تهذیب نفس از مهمترین وظایف طلاب حوزه علمیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌الاسلام «خانعلی ابراهیمی» امروز( ۲۵ شهریور) در مراسم افتتاح سطح ۲ و ۳ مدرسه امام محمد باقر(ع) با اشاره به آیه ۱۲۲ سوره توبه؛ «وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنْفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ»، گفت: علم، ايمان و عقلانيت باعث مي‌شود ما بتوانيم در وظایف اصلي خود ثابت‌قدم باشيم.

 

مدیر مدرسه امام محمد باقر(ع) مهم‌ترین وظایف طلاب را سه چیز دانست و در تبیین درس خواندن به عنوان یکی از این موارد توضیح داد: خروجي مباحث علمي، تفقه در دين است و مباحث علمي نياز به درس و بحث، مطالعه و مباحثه و نشاط كافي دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه دیگر وظیفه مهم طلاب تهذیب نفس است و اگر شخصی عالم و فقیه باشد اما تهذيب در نفس نداشته باشد، به درد نمي‌خورد، افزود:طلاب حوزه علميه اول بايد خودشان را بسازند و بعد به سراغ مردم و جامعه بروند و باید سخنگوی دين باشند و نه بلندگوی آن؛ به این معنا که فهم درستی از دین داشته باشند و آن فهم صحیح را منتقل کنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمی سومین وظیفه مهم طلاب را کسب بصیرت دانست و ابراز کرد: علم و تهذیب بدون بصیرت کافی نیست و طلبه بايد بصير و دشمن‌شناس باشد تا در شرایط فتنه در جمع اصحاب حق قرار گیرد.

 

مدیر مدرسه امام محمد باقر(علیه السلام) با تأکید بر ضرورت مطالعه و الگو قرار دادن سیره علماء توسط طلاب، عنوان کرد: دفاع از دين، كار جهادي و یاری مقام عظمای ولایت از دیگر وظایف طلاب در عصر کنونی است.

کد خبر 972026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha