مضامین صحیفه سجادیه الگو والایی برای سبک زندگی اسلامی است

حجت‌الاسلام حجت پناه گفت: صحیفه سجادیه نمونه کاملی از همه امور زندگی فردی و اجتماعی ما انسان‌ها است که می‌تواند الگوی والایی برای طرح ‌ریزی سبک زندگی اسلامی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت‌الاسلام «محمدابراهیم حجت پناه» امروز (سه ‌شنبه ۲۵ شهریور) در دومین نشست علمی تخصصی با رویکرد صحیفه سجادیه از سری برنامه‌های دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد (ع) که در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: صحیفه سجادیه با جامعیت و کامل بودن خود آرامش را برای مومنان به همراه می‌آورد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد بابیان اینکه صحیفه سجادیه لطف و بزرگواری امام سجاد (ع) بر ما بندگان است، تصریح کرد: امام بزرگوار با اشتراک‌گذاری این دعاهای نورانی، ما را از خلوتگاه‌ها خود و اهل بیت (ع) با خداوند متعال آگاه ساخته تا نمونه‌ و الگویی برای ارتباط ما با پروردگار باشد.

 

حجت‌الاسلام حجت پناه افزود: پس باید قدر این لطف را بدانیم و در همه امور زندگی از مضامین والای این کتاب بهره‌گیری کنیم.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شهرکرد بابیان اینکه صحیفه سجادیه مجموعه کاربردی از توصیه‌های اجتماعی است، اظهار داشت: امام سجاد (ع) در این کتاب نورانی همه ابعاد جامعه را به ثبات می رساند.

 

حجت‌الاسلام حجت پناه به رویدادهای معاصر حضرت سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: اگر فرایند تربیتی امام سجاد (ع) را بررسی کنیم به خوبی مشخص است که تربیت ایشان مقارن با فضای فرهیختگی امامت امام حسن (ع) بوده است و از سوی دیگر کوران حوادث به ویژه واقعه عاشورا وجود این امام را آب دیده کرده به طوریکه در دعاهای صحیفه می‌توان اوج احساس را درک کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: حسی که پشت دعاهای صحیفه سجادیه احساس می شود، اوج حس انسانی است و در این دعاها جز به جز به حق همه امورات پرداخته شده است.

 

حجت‌الاسلام حجت پناه افزود: در صحیفه سجادیه از حق همه اعضای بدن و از خصوصی ترین حق و حقوق انسان تا ارتباطات اجتماعی سخن به میان آمده که بی‌شک این کتاب از جامع ترین و کامل‌ترین کتاب های اسلام است.

 

کد خبر 972044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha