تدبیر ستاداجرایی فرمان امام(ره) برای دور زدن گرانی و کمبود ماسک/ جزئیات ثبت نام ماسک ۱۲۰۰ تومانی

سلمان زاده گفت: برای اینکه بتوانیم ماسک، مواد ضدعفونی کننده و لوازم تحریر را ارزان تر و بدون واسطه در اختیار مردم قرار دهیم، ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) سایت «اینجا هست» را راه اندازی کرد.

خبرگزاری شبستان -گرگان، داود خاندوزی؛ هشت ماهی است که کرونا بر سلامتی جامعه سایه افکنده است و اندیشمندان حوزه سلامت هم با وجود تلاش های زیاد هنوز نتوانستند شرایطی را فراهم کنند که ایپدمی کرونا و زنجیره انتقال این ویروس شکسته شود.

 

رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست ها تنها نسخه ای است که امروز مسئولان بهداشتی کشور به مردم برای مقابله با کرونا پیشنهاد می کنند اما با توجه به افزایش قیمت های اولیه تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای بسیاری از خانواده های ایرانی سخت شده است و با آغاز سال تحصیلی خانواده ها دغدغه بیشتری نسبت به تهیه ماسک دارند.

 

از سویی دیگر میزان مصرف ماسک نیز آهسته آهسته و با نزدیک شدن به فصل پاییز و احتمال افزایش بیماری های سرماخوردگی و آنفولانزای فصلی رو به گسترش است و از این رو مسئولان صنعت استان در تلاش هستند که ماسک به میزان کافی در جامعه عرضه شود و از سویی دیگر دلالان به افزایش قیمت های عرضه ماسک دامن می زنند.

 

اما اگر در هزینه های بهداشتی جامعه توجه به اقشار محروم و نیازمند را فاکتور بگیریم قطعا این اقدامات کم اثرتر خواهد شد و مسئولان اگر به دنبال آن هستند که رفته رفته استان به وضعیت سفید کرونا بازگردد باید عدالت اجتماعی را در توزیع ماسک رعایت کنند.

 

در این راستا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رحمه الله علیه) با راه اندازی سایت «هست اینجا» به نشانی الکترونیکی hastinja.ir نسبت به عرضه ماسک با قیمت مناسب و دسترس اقشار متوسط و ضعیف جامعه اقدام کرده است.

 

در این سایت 50 عدد ماسک استاندارد سه لایه به قیمت 60 هزار تومان عرضه می شود و به منظور آنکه در عرضه ماسک تجمعی صورت نگیرد چندین نقطه در سطح استان به منظور عرضه ماسک در نظر گرفته شده است و در هر نوبت پیامکی برای افرادی که در این سایت ثبت نام کردند ارسال و با مراجعه به مکان های تعیین شده این افراد می توانند ماسک خود را تحویل بگیرند.

 

همچنین برای اینکه عدالت اجتماعی رعایت شود ثبت نام افراد بر اساس کد ملی است و در هر دوره توزیع ماسک هر فرد می تواند یک بسته ماسک 50 عددی تهیه کند.

 

*عرضه مستقیم ۳۵۰ هزار ماسک با قیمت یک هزار و ۲۰۰ تومان در گلستان

«محمدمهدی سلمان زاده»در خصوص اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام (رحمه الله علیه) در استان گلستان در خصوص کاهش آلام و دغدغه های مردم در ایام کرونا می گوید: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از زمانی که کرونا اوج گرفت با همکاری گروه های جهادی نسبت به ضدعفونی منازل و معابر اقدام کرد تا بتوانیم بحران کرونا را کنترل کنیم.

 

مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام (رحمه الله علیه) گلستان ادامه داد: با تلاش 15 گروه جهادی که از طریق منابع مالی حضرت امام (رحمه الله علیه) در استان گلستان تجهیز شدند و با بهره گیری از تجهیزات و ادوات روستائیان  در ایام کرونا نسبت به گندزدایی معابر و خانه های روستایی اقدام شد.

 

سلمان زاده خاطرنشان کرد: کرونا بسیاری از کسب و کارها را با مشکل رو به رو کرد و معیشت مردم را به خطر انداخت و لذا ستاد فرمان حضرت امام (رحمه الله علیه) در استان گلستان در مام مبارک رمضان نسبت به عرضه 17 هزار بسته معیشتی با ارزش ریالی هر بسته 200 هزار تومان با همکاری گروه های جهادی اقدام کرد.

 

وی گفت: پس از ماه مبارک رمضان نیز توزیع 65 هزار بسته پروتئینی را در دستور کار قرار دادیم و همچنین توزیع ماهی در بین خانواده ها و اقشار آسیب دیده از دیگر برنامه هایی بود که در استان اجرا کردیم.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رحمه الله علیه) گلستان تاکید کرد: در ماه محرم نیز با توجه به اینکه ستاد ملی کرونا تصمیم به برگزاری مراسم های عزاداری را گرفت در این ایام 20 هزار ماسک در بین هیئت های مذهبی توزیع شد و 45 هزار ماسک نیز در مرحله دیگر در اختیار تبلیغات اسلامی استان قرار دادیم تا در بین هیئت های مذهبی توزیع شود و در ایام اربعین نیز این برنامه را اجرا خواهیم کرد.

 

سلمان زاده افزود: با بازگشایی مدارس و در موج دوم کرونا برای رفع نیازمندی مردم در ستاداجرایی فرمان حضرت امام (رحمه الله علیه) در استان گلستان به فکر توزیع ماسک با قیمت مناسب افتاد و با توجه به شیوع ویروس کرونا تلاش شد که با حذف واسطه با قیمت تمام شده کارخانجات وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (رحمه الله علیه) و به منظور توزیع ماسک با قیمت مناسب ماسک به گروه های جهادی و برخی از انجمن ها تحویل داده شود.

 

وی گفت: در حال حاضر 350 هزار ماسک از طریق سایت «هست اینجا» بین متقاضیان توزیع شده است و همچنین علاوه بر  ماسک، مواد ضدعفونی کننده و لوازم تحریر با قیمت مناسب نیز در این سایت در نظر گرفته شده است.

 

مدیرکل ستاداجرایی فرمان حضرت امام (رحمه الله علیه) گلستان متذکر شد: توزیع این ماسک کماکان ادامه دارد و امیدواریم با این اقدام بتوانیم بخشی از دغدغه های مردم را در ایام کرونا کاهش دهیم.

 

سلمان زاده افزود: ارائه این خدمات به عموم مردم است و استقبال خوبی در این راستا صورت گرفته است و نیاز است که در خصوص اجرای این طرح اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد و مردم بدانند این شرایط ایجاد شده است و بتوانند ماسک بدون واسطه دریافت کنند.

 

*تلاش برای کاهش آلام و دغدغه های مردم در ایام کرونا

«جواد یوسفی» معاون برادران اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان استان گلستان که با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(رحمه الله علیه) در گرگان نسبت به توزیع ماسک اقدام کرده است، می گوید: با توجه به اینکه این ویروس کرونا به طور کامل ریشه کن نشده است و تنها راه برای پیشگیری از این ویروس هم استفاده از ماسک است و مردم در تامین ماسک با مشکلاتی رو به رو هستند با این اقدام تلاش شد که ماسک را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم.

 

وی می گوید: به صورت الکترونیک در سایت «هست اینجا» ماسک بسته 50 عددی به قیمت 60 هزار تومان به فروش می رود و در طول هفته در روزهای دوشنبه و سه شنبه در گرگان نسبت به توزیع ماسک بین افراد اقدام می کنیم.

 

معاون برادران اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان گلستان ابراز داشت: در گرگان هفته ای 600 بسته ماسک 50 عددی در اختیار مردم قرار می دهیم و جامعه هدف ما بیشتر افرادی با قشر ضعیف و متوسط هستند و هر کسی می توانند در این سایت ثبت نام کنند و همچنین ستاداجرایی فرمان حضرت امام(رحمه الله علیه) شرایطی را فراهم کرده است که مواد ضدعفونی کننده و لوازم تحریر با قیمت مناسب عرضه شود.

 

یوسفی بیان کرد: کمتر از یک ماه پیش شاهد برگزاری برنامه های محرم بود و سخت گیری های خاصی برای برگزاری سوگواره های حسینی از سوی ستاد کرونا بودیم اما کمتر از چند روز بعد بازگشایی مدارس اتفاق افتاد و دیگر از آن سختگیری ها خبری نبود.

 

وی افزود: خانواده ها نگرانی زیادی نسبت به فرزندان خود دارند و از سویی دیگر دانش آموزان دغدغه آن را دارند که با کاهش ساعت تحصیلی نمی توانند به صورت کامل محتوای درسی را فرا بگیرند و نیاز است تدابیر بهتری نسبت به سیستم آموزشی در نظر گرفته شود.

 

گفتنی است، در حال حاضر به گفته «حسین طلوعیان»، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان روزانه ۱۲۰ هزار ماسک در استان تولید می شود که این میزان از تقاضای مصرف ماسک در استان گلستان که ۳۰۰ هزار عدد است فاصله دارد و اقداماتی مثل عرضه مستقیم ماسک باعث آرامش خاطر بیشتر به جامعه در ایام کرونا می شود.

 

کد خبر 972046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha