تولید سرود به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام محرم

بهاری منش از تولید سرود «آلاله ها» و«کوچکترین سردار» به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و ایام محرم و صفر خبر داد.

«امیر حسین بهاری منش» با اشاره به اهمیت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس در بین نسل های جوان و نوجوان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: گروه سرود «آوای آسمان» کانون فرهنگی سید احمد خمینی، گروهی فعال است و در برنامه ها  و مناسبت های مختلف اقدام به تهیه سرود و اجرا توسط اعضا می کند.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی، مسجد النبی(ص) با اشاره به فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس افزود: دفاع مقدس برگرفته از قیام عاشورای امام حسین(ع) است و رزمندگان اسلام در آن دوران با تاسی از رزمندگان دشت کربلا پای در میدان مبارزه حق علیه باطل گذاشتند به همین دلیل تبیین این فرهنگ به هر زبانی در بین نسل جوان و نوجوان جامعه امری ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه کار تهیه این سرود از صفر تا صد به همت کانون انجام می شود، ادامه داد: سرود «آلاله ها» ویژه دفاع مقدس و سرود «کوچکترین سردار » ویژه ماه محرم و صفر است که توسط این کانون در حال تهیه است.

 

این مقام مسئول  ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت ها به صورت مجازی انجام می شود و همگان به فضای مجازی دسترسی دارند و ما نیز این سرود و نماهنگ ها را تهیه و در فضای مجازی منتشر  می کنیم.

 

بهاریمنش همچنین به راه اندازی گروه سورد خواهران کانون نیز اشاره کرد و گفت: تا کنون ما فقط گروه سرود ویژه برادران را داشتیم که با برنامه ریزی های انجام شده گروه سرود خواهران نیز در حال راه اندازی است.

برگزاری جلسات تربیت فرزند ویژه خواهران

مسئول کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی همچنین از برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی تربیت فرزند ویژه خواهران نمازگزار و اعضای کانون نیز خبر داد و گفت: این جلسات با حضور اساتید برجسته با هدف آموزش والدین هر روز در مسجدالنبی(ص) دایر است.

 

بهاری منش همچنین به برگزاری کلاس های اوقات فراغت نیز اشاره کرد و ادامه داد: کلاس های اوقات فراغت نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در حال برگزاری است.

 

عرضه محصولات فرهنگی و کتاب در ایام محرم

 

این مقام مسئول همچنین به یک کار ابتکاری و فرهنگی توسط این کانون اشاره کرد و گفت: از ابتدای ماه محرم کانون سید احمد خمینی یک حرکت فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی را آغاز کرده و در این راستا به معرفی کتاب با موضوع عاشورا، امام حسین(ع) و دفاع مقدس می پردازد.

 

وی افزود: این کتاب ها علاوه بر معرفی همراه با محصولات فرهنگی تهیه می شوند و علاقمندان می توانند در شب های که برنامه هیئت برگزار می شود آن کتاب را تهیه کنند که این مهم علاوه بر کار فرهنگی اشتغال زایی و در آمد زایی نیز هست.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی اضافه کرد: این کار علاوه بر تبیین فرهنگ کتاب و کتابخوانی راهی موثر در راستای تبیین قیام عاشورایی و دفاع مقدس و حرکت در این مسیر ارزشمند است.

پنج شنبه های سلامتی در کانون سید احمد  خمینی

بهاری منش با تاکید بر اهمیت سلامت افراد افزود: سلامت جسم نیز به اندازه سلامت روح و روان موثر است و در واقع سلامت جسم مهمتر از آن است چرا که عقل سالم در بدن سالم است.

 

وی اضافه کرد: در همین راستا ما کلاس های ورزشی و تفریحی را ویژه خواهران و برادران نیز در طول سال در کانون برگزار می کنیم.

 

این مقام مسئول به شیوع ویروس کرونا و اهیمت سلامت اعضای کانون اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر کلاس های ورزشی ما با توجه به این مهم با تعداد محدودتر و در فضای باز  زمین های چمن و ورزشگاه ها برگزار می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی به برگزاری کلاس های ورزشی ویژه بانوان نیز اشاره کرد و گفت: کلاس های ورزشی و تفریحی بانوان نیز با حفظ فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل ها در فضای مورد نظر در مسجد برگزار می شود.

برگزاری جام ذوالفقار با هدف ارتباط هر چه بیشتر کانون های مساجد با یگدیگر

وی برگزاری مسابقه فوتسال تحت عنوان جام ذوالفقار را از دیگر برنامه های کانون دانست و بیان کرد: کانون سید احمد خمینی در حرکتی فرهنگی به منظور ارتباط هر چه بیشتر کانون های مساجد اقدام به برگزاری این مسابقه کرد.

 

بهاری منش ادامه داد: ما با دعوت از کانون های مساجد دیگر این مسابقه فوتسال را به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی راه اندازی کردیم و در اصل هدف ما آشنایی هر چه بیشتر کانون ها با یکدیگر و ارتباط بچه های مسجد با هم بود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود به جوانان سه توصیه (تحصیل، تهذیب و ورزش) را داشته اند و ما نیز در همین راستا کلاس های ورزشی، فرهنگی و آموزشی و ورزشی را در مسجد برگزار می کنیم.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری سید احمد خمینی اضافه کرد: امید است با برگزاری این برنامه ها بتوانیم گام موثری در حرکت جوانان و نوجوان به سوی زندگی سالم، با نشاط و سعادتمند برداشته و نسلی ولایی و انقلابی را آموزش دهیم.

کد خبر 972058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha