کودک همسری، ظلم به دختران است

حجت الاسلام اباذر بیگی گفت: کودک همسری ظلم بزرگی است که در حق دخترانمان روا می داریم و آسیب های جبران ناپذیری آن را نمی توان نادیده گرفت.

«حجت الاسلام اباذر بیگی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در ارومیه گفت: در این دوران کودکان باید به تحصیل علم و کسب مهارت های زندگی بپردازند که ازدواج در سنین کودکی مانع آن می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی افزود:  با توجه به شرایط سنی کمی که دختران(کودک همسر) دارند و انتظار که خانواده ها به عنوان عروس و همسر از وی دارند، این دختران با مشکل بارداری زود هنگام که ممکن است بخاطر ضعف جسمانی دختران و کمبود اطلاعات آنها، جان خودشان و فرزندانشان به خطر بیافتد.

 

وی با بیان اینکه ازدواج باید در سن مناسب و با انسان مناسب و معقول صورت گیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سن کمتری ازدواج می کنند و رفته رفته تجربیات شان بیشتر می شود، شاید باعث دلسردی و سست شدن نظام خانواده شان شود.

 

بیگی اضافه کرد: دلسردی از زندگی و مغایر بودن همسر از ایده آل های جوان، باعث افزایش طلاق و آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری خواهد شد.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: دختران در این سن خام و بی تجربه اند وب سیاری از مهارت های لازم برای دستیابی به یک زندگی موفق را کسب نکرده اند وهمچنین تجربه روابط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی لازم را ندارند، چون مغز وعقل و ذهن و بعبارتی درک و شعورشان هنوز کامل نشده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان غربی با بیان اینکه بی تجربگی باعت اشباهات مکرر و بزرگ در زندگی مشترک می شود، گفت: دخالت اطرافیان نیز به دلیل بهانه هایی چون کم سن بودن زوج باعث از هم گسیختن بنیان خانواده ها می شود.

 

کد خبر 972103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha