امکانات راهداری استان کرمان برای مدیریت بحران مناسب نیست

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: امسال وضعیت ما از نظر مدیریت بحران خوب نیست زیرا وضعیت قیمت خرید دستگاه های سنگین که برای مقابله با سیل نیاز است، خیلی گران شده و قطعات در بازار فروش ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، احسان عراقی زاده سه شنبه (25 شهریور) در جلسه مدیریت بحران استان در خصوص اقدامات پیشگیرانه در برابر سیلاب گفت: سال گذشته در 5 بخش؛ جاده ها و نقاطی که مستعد سیل بودند را شناسایی کردیم و در زمینه تعمیر پل ها، تنظیم بستر رودخانه ها و بهسازی دیوارهای هدایت آب، 112 پل در سطح استان شناسایی کردیم که مستعد خرابی هستند و با اولین سیل خراب می شوند.

 

 

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: در سال گذشته از 112 نقطه، 79 مورد به صورت امانی با استفاده از دستگاه های راهداری، خرید سیمان، بتون، میلگرد و ... با اعتباری بیش از 11 میلیارد تومان انجام شد.

 

 

 

وی اظهار داشت: اقداماتی که بعد از سیل باید انجام دهیم از جمله اعزام 185 دستگاه ماشین آلات، اعزام نیروهای راهداری، ترمیم محورهای تخریب شده از سیل به طول 954 کیلومتر شامل راه فرعی، روستایی و شنی، اجرای خاکریزهایی جهت انحراف مسیر سیل به میزان 64 هزار مترمکعب و استفاده از ماشین آلات بخش خصوصی 32 دستگاه بوده است.

 

 

عراقی زاده بیان کرد: مشکلی که شهرداری دارد در جاده ها است و هر اتفاقی می افتد، دستگاه های راهداری را می خواهند اما هشدار می دهم امسال وضعیت ما از نظر مدیریت بحران خوب نیست زیرا وضعیت قیمت خرید دستگاه های سنگین که برای مقابله با سیل نیاز است، خیلی گران شده و قطعات در بازار فروش ندارد.

 

 

وی ادامه داد: پیشنهاد دادیم 12 دستگاه بلدوزر موجود را که برای بازسازی هر کدام 2 میلیارد نیاز است در اختیار استان بگذاریم تا در مناطق مختلف تقسیم شده و در بحران ها استفاده شود.

 

 

 

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان اظهار داشت: نزدیک 22 میلیارد برآورد هزینه پل کالیشور را انجام دادیم و 3 بار مناقصه گذاشتیم که در نهایت دو هفته قبل قرارداد به پیمانکار ابلاغ شده تا کار را شروع کند و در خصوص جاده «شهداد_نهبندان» هم قرار است مطالعه را انجام دهیم و مشاوران رتبه یک را دعوت کردیم و الان در حال انجام کارهای مناقصه و حدود 120 میلیارد تومان نیز برای احداث و مرمت باتلاق در محور «شهداد_نهبندان» نیاز است.

 

 

مسعود جمیلی در این جلسه گفت: سیلی که ابتدای امسال و خساراتی که در بحث راه وارد شد حدود  160 میلیارد تومان بود.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان بیان کرد: تاکنون حدود 20 میلیارد تومان اعتبار از منابع ملی جذب کردیم که به طور خاص 7 میلیارد تومان برای پل بزرگ محور کهنوج به سمت بندرعباس است که پیمانکار قرارداد بسته و مشغول کار است اما 3 پل دیگر همچنان باقی مانده و با این رقم های کوچک امکان بازسازی وجود ندارد.

کد خبر 972114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha