حمایت از ۷۰ خانواده نیازمند در خیریه مسجدالنبی(ص)/ برپایی کرسی‌های علمی ویژه دانشجویان

حجت‌الاسلام خداداده با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان به همت اهالی مسجد النبی(ص) ولنجک، گفت: خیریه مسجد ۷۰ خانواده بی‌بضاعت را تحت پوشش دارد که این بسته‌ها در مرحله نخست به آنها اختصاص می‌یابد.

حجت الاسلام «کمال الدین خداداده» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به آغاز مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک های مومنانه از سوی مسجد النبی(ص) ولنجک، بلوار دانشجو اظهار کرد: در مرحله سوم رزمایش مواسات و کمک های مومنانه بنا است 100 بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شود.

 

امام جماعت مسجد النبی(ص) ولنجک بیان کرد: در بسته های معیشتی اقلامی همچون روغن، حبوبات، رب، روغن و برنج برای نیازمندان در نظر گرفته شده است.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا کمک رسانی به نیازمندان در دستور کار فعالان این مسجد قرار گرفت و در مرحله اول 50 بسته معیشتی و در مرحله دوم 120 بسته معیشتی به نیازمندان توزیع شد.

 

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در فضای باز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، گفت: مراسم عزاداری حسینی به صورت آنلاین هم از شبکه مجازی برای کسانی که در مسجد حضور نداشتند، قابل دسترسی بود.

 

امام جماعت مسجد النبی(ص) ولنجک با اشاره به فعالیت های جهادی فعالین مسجد النبی(ص) ولنجک و کانون فرهنگی هنری «امین» این مسجد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گفت: در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، قرارگاه بهداشتی درمانی با عنوان «مدافعان سلامت» در مسجد النبی(س) ایجاد شد و در ایستگاه مدافعان سلامت به صورت صلواتی و رایگان به مردم خدمات ارایه می شد. علاوه بر آن توزیع رایگان محلول ضدعفونی کننده دست، توزیع بروشورهای راهنمایی سلامتی، غربالگری، تب سنجی، توزیع ماسک توسط اعضای کانون فرهنگی هنری امین انجام شد.

،

 حجت الاسلام خداداده تصریح کرد: فعالان این مسجد برای کسانی که مشاغل خدمات عمومی دارند و نیز میان اصناف و رفتگران شهرداری هم اقدام به توزیع اقلام ضدعفونی کردند و به صورت جهادی و با شعار«# کرونا را شکست می دهیم» اقدام به ضدعفونی معابر و گندزدایی خیابان های ولنجک کردند.

 

وی به فعالیت های این مسجد قبل از بحران کرونا هم اشاره کرد و گفت: به منظور انس دانش آموزان با مسجد طرح های تربیتی را در مدارس پیرامون مسجد اجرا کردیم و با توجه به اینکه این مسجد در نزدیکی دانشگاه شهید بهشتی است، برای جوانان و دانشجویان «کرسی های علمی» به منظور ارایه مباحث علمی برپا می کردیم.

 

امام جماعت مسجد النبی(ص) ولنجک همچنین به فعالیت خیریه مسجد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: خیریه مسجد النبی(ص) بیش از 70 خانواده نیازمند را تحت پوشش دارد و بسته های معیشتی مسجد در وهله نخست به این افراد اختصاص می یابد.

کد خبر 972226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha