کارگاه تلبس ویژه طلاب تهرانی برگزار می شود

​معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران از برگزاری کارگاه تلبس با حضور ۳۰ طلبه خبر داد و گفت: احکام و مباحث مبتلابه در این دوره آموزش داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حمید ارشاد از برگزاری مصاحبه و دوره تلبس برای طلاب استان تهران خبر داد و گفت: معاونت تهذیب حوزه علمیه استان در راستای مصوبه ۷۴۵ شورای عالی حوزه مبنی بر برگزاری دوره تلبس و صدور مجوز برای برگزیدگان شرکت‌کننده در دوره، در مهر ۹۹ اقدام به برگزاری کارگاه تلبس در سطح طلاب حوزه‌های علمیه این استان می کند و در این دوره قریب به ۳۰ تن از طلاب متقاضی حضور خواهند داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در خصوص فرایند ملبس شدن طلاب علوم دینی به لباس مقدس روحانیت، عنوان کرد: طلابی می‌توانند در این دوره شرکت کنند که پایه پنج را به اتمام رسانده و با تائید مدیر مدرسه به معاونت تهذیب استان معرفی‌شده باشند.

حجت الاسلام ارشاد افزود: سپس از طلاب معرفی‌شده مصاحبه کاملی به عمل می‌آید که در آن مصاحبه علاوه بر تلاوت قرآن کریم از طلاب سؤالاتی چون احکام، عقاید، مسائل مبتلابه، مباحث سیاسی روز و ... پرسیده می‌شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران به برگزاری کارگاه تلبس اشاره و گفت: بعد از اتمام این مراحل و قبولی طلاب شرکت‌کننده یک دوره کارگاه تلبس با حضور اساتید برجسته و مجرب حوزوی برگزار می‌شود تا شرکت کنندگان بیشتر با زی طلبگی، احکام مبتلابه و شبهات روز آشنا شوند.

حجت الاسلام ارشاد ادامه داد: پس از گذراندن این دوره‌ها و موفقیت طلاب برگزیده طی مراسمی رسمی به دست بزرگان حوزه علمیه و ادای سوگندنامه به لباس مقدس روحانیت ملبس می‌شوند تا همواره پاسدار اسلام، قرآن و عترت و همچنین دستاوردهای نظام باشند؛ فعالیت‌های تبلیغی طلاب ملبس شده از همان هنگام به‌صورت رسمی در قالب اقامه نماز جماعات و بیان احکام شرعی آغاز می‌شود.

کد خبر 972268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha