تثبیت مالکیت ۳ میلیون  هکتار اراضی ملی خراسان جنوبی در طرح کاداستر

شهریاری گفت: در شش ماهه سال جاری تاکنون سه میلیون هکتار از اراضی ملی استان خراسان جنوبی در طرح کاداستر( نقشه حدنگاری) تثبیت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «غلامرضا شهریاری» صبح امروز (۲۶شهریور) در دومین کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافتهای ناکارآمد شهری ذیل ستاد بارآفرینی شهری خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان ثبت املاک و اسناد اجرای قانون کاداستر است که با مراجعه افراد به دفاتر اسناد رسمی و دریافت اسناد تک برگ بانک کاداستر و بانک اطلاعات جامع، املاک کامل شده و زمینه بروز تخلف فراهم نمی‌شود.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌ جنوبی گفت: اجرای قانون کاداستر در دوره جدید مدیریت قوه قضائیه یکی از مطالبات جدی و مورد تأکید به ادارات کل ثبت اسناد در یک بازه زمانی تعیین شده سه ساله است.

 

وی با تاکید بر اینکه اجرای قانون کاداستر تنها با اقدامات ثبت اسناد و املاک محقق نمی‌شود، افزود: اجرای کامل این مهم نیازمند همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی در امر زمین و املاک است.

 

به گفته شهریاری در شش ماهه سال جاری تاکنون بیش از سه میلیون هکتار از اراضی ملی خراسان‌ جنوبی که قبلاً جانمایی شده بود در بانک جامع املاک تثبیت شده است.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌ جنوبی بیان کرد: از دستگاه‌ها و نهادهایی دولتی چون میراث فرهنگی که دارای املاک و اراضی هستند انتظار می رود همکاری لازم را با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان داشته باشند و  از فرصت به وجود آمده در قانون کاداستر استفاده کرده و نسبت به به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌های خود اقدام کنند.

 

وی ادامه داد: همچنین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز اعتباراتی برای به روزرسانی اطلاعات نقشه ها اختصاص یافته است.

 

شهریاری با تاکید بر اینکه تثبیت مالکیت دولت و تعیین حدود مستثنیات اشخاص از مهم‌ترین مزیت‌های کاداستر اراضی ملی محسوب می‌شود، افزود: با انجام کاداستر اختلافات قضائی و ملکی برطرف و امکان تعرضات به اراضی ملی و دولتی اشخاص به حداقل خواهد رسید.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان‌ جنوبی بیان کرد: دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک ازنظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک، تسریع در امر پاسخ به استعلام اشخاص حقوقی و حقیقی مبنی برقرار گرفتن محل مورد درخواست در مالکیت خود یا دولت دیگر مزایای این طرح را شامل می‌شود.

 

کد خبر 972359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha