برگزاری نشست مشترک رئیس ستاد اقامه نماز کشور با کمیسیون فرهنگی مجلس

نشست کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حضور حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، دکتر سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد و حجت الاسلام متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) تشکیل شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز کشور، به دعوت کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، نشستی با حضور حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز، دکتر سید احمد زرهانی، قائم مقام ستاد و حجت الاسلام متوسل مدیر عامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) و اعضاء این کمیسیون تشکیل شد.

 

در این جلسه مشترک حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای استفاده از دیدگاه های استاد قرائتی توضیحاتی را بیان کرد.

 

پس از آن حجت الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز پیرامون نقش فرهنگ در جامعه و رسالت مجلس و همچنین کارنامه ستاد اقامه نماز، بنیاد مهدویت، ستاد تفسیر قرآن بیاناتی ایراد کرد که با استقبال خوب نمایندگان مردم مواجه گردید.

 

در ادامه دکتر متوسل و دکتر زرهانی به بحث و تبادل نظر با نمایندگان پیرامون طرح و برنامه های مشترک در حوزه نماز، تفسیر و مهدویت پرداختند.

 

با دو جانبه شدن گفتگو ها نمایندگان مردم پیرامون ضرورت گنجاندن نماز و مهدویت در کتب درسی و قدردانی از کسانی که نماز خوان تربیت میکنند و تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه نماز و مهدویت و ضرورت مبارزه با فقر و توجه به رشد جمعیت و سایر امور فرهنگی و اجتماعی اظهار نظر کردند.

 

در ادامه این جلسه مقرر شد جلساتی با حضور آقایان دکتر زرهانی، قائم ستاد اقامه نماز، دکتر منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و حجت الاسلام ارباب سلیمانی عضو هیئت امناء ستاد برگزار شود تا نسبت به گنجاندن نماز، مهدویت و تفسیر قرآن در سیاست های فرهنگی برنامه هفتم توسعه و تدوین طرح های قانونی برای تقویت این سه حرکت اصیل بر مبنای رهنمود های رهبر معظم انقلاب چاره اندیشی کنند.

 

در پایان آقا تهرانی، رئیس این کمیسیون، مجددا مراتب آمادگی و استقبال مجلس شورای اسلامی برای تعامل سازنده با مراکز تحت ریاست حجت الاسلام قرائتی را اعلام کرد.

 

شایان ذکر است، با پیگیری سید علی مهدیان معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد، تعدادی از مدیران استانها و روسای گروه ها و شورا های مناطق پنجگانه پیشنهاداتی را بصورت مدون فراهم کرده اند که در اختیار این کمیسیون قرار گرفت و مبنای تعامل فکری ستاد و کمیسیون در آینده خواهد بود.

کد خبر 972376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha