تداوم امور اجتماعی و فرهنگی شیراز در بحران کرونا

جعفری گفت: در شیراز در بحران کرونا با استفاده از بستر و فرصت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین ظرفیت های مردمی، رویدادهایی رقم زده شد که در خور نام پیشینه شیراز باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (چهارشنبه 26 شهریور) در آئین افتتاح سی و نهمین نشست کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجمع شهرداران ایران گفت: کرونا یک آزمون بزرگ و همه جانبه را پیش روی ما قرار داد که کلانشهرهای بزرگ بیشتر مورد آزمایش قرار گرفتند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: در این شرایط، سیاست، اقتصاد، ورزش و گردشگری به چالش کشیده شد و فرهنگ، هنر و مبانی اجتماعی را بیشتر نشانه گرفت.

معاون فرهنگی شهردار شیراز اضافه کرد: در این شرایط یا باید دست روی دست می‌گذاشتیم و یا برای مردم آستین همت بالا می زدیم و به ارائه خدمات می پرداختیم که شیراز با تمام توان خود راه دوم را در پیش گرفت.

جعفری تصریح کرد: بدین ترتیب با استفاده از بستر و فرصت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و همچنین ظرفیت های مردمی در این بحران، رویدادهایی رقم زده شد که در خور نام پیشینه شیراز باشد.

وی با تاکید بر پیشینه تاریخی شیراز بیان کرد: شیراز با تپه های پوستچی هفت هزار ساله و قرابت با امپراطوری هخامنشی و حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان مباهات امروز خود، حافظ و سعدی و گنبدهای فیروزه ای امامزادگانش، شهر مدارا و مدنیت است.

جعفری ادامه داد: از «ذوالقرنین» گرفته تا «وکیل الرعایا» و ایستادگی هوشمندانه در برابر مغولان، اندیشه مداری است که باید امروز نیز به عنوان الگویی برای پیشرفت و توسعه شهرها مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: شیراز، نامزدی برای پایتخت کتاب ایران و پایتخت کتاب جهان را با شعار «خواندن برای احترام به تفاوت ها» اعلام کرده است تا در عرصه های بین المللی همچون حافظ و سعدی بدرخشد.

جعفری تاکید کرد: در تمامی امور فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اجرا شده در شیراز، همچون سراهای محله و فرهنگسراها تا ورزشگاه‌ها و فضاهای انسان‌محور، تلاش شورا و شهرداری شیراز برای انسان محوری و کمال گرایی بوده است که در بحران کرونا نیز این فعالیت ها متوقف نشد.ش

کد خبر 972381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha