۶۶  عنوان برنامه در حوزه دفاع مقدس طراحی و اجرا می شود

جعفری گفت: ۶۶ عنوان برنامه و پیشنهاد در حوزه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تهیه و طراحی و در ستاد استانی تصویب شده است و به همه دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حسن جعفری امروز چهارشنبه (۲۶ شهریور ماه) در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با موضوع ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در استان در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد ضمن گرمیداشت یاد شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگانی که در میدان دفاع مقدس ایثار و فداکاری کردند؛ بیان کرد: ما باید با ترویج فرهنگ جهاد و دفاع مقدس از تحریف های احتمالی که در بیانیه گام دوم نیز به آن اشاره شده است ممانعت به عمل بیاوریم.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: علت جنگ هشت ساله ما این بود چون در یک کشور خاورمیانه تحت رهبری مرجع تقلید و ولی فقیه یک حکومت شیعی ایجاد شد که تمام معادلات امریکا و غربی ها را به هم زد از این رو همه مستکبرین جهان دست به دست هم دادند که در مقابل انقلاب اسلامی هجمه بیاورند لذا با تحریک صدام جنگ ظالمانه ای علیه جهوری اسلامی ایجاد کردند.

 

وی اظهار داشت: اگر چه این جنگ لطمات زیادی را به جمهوری اسلامی ایران وارد کرد اما باعث بالندگی ما در همه حوزه ها از جمله حوزه نیروی انسانی موجب تربیت انسان ها و فرماندهان فرهیخته ای شد که کشور را ساختند و می سازند و در حوزه های مختلف از جمله حوزه فرهنگ ایثارگری و شهادت اقدامات ماندگاری انجام دادند که موجب شد امروز این شهدا و ایثارگزان الگوهای بسیار خوبی برای جوانان داخل کشور و خارج از کشور باشند به گونه ای که تمام جوانان حوزه های اسلامی از رشادت ها و شهادت های این بزرگواران درس بگیرند که نمونه بارز آن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود که در تمام حوزه ها الگو بوده و هست.

 

جعفری بیان کرد: مقام معظم رهبری در ارتباط با هفته دفاع مقدس می فرمایند "هفته جنگ در حقیقت هفته ایثار و فداکاری است و هفته ای است که بزرگترین آزمایش فداکارانه ملت ما شکل گرفته است" بنابراین همه ما وظیفه داریم این هفته که تقارن با چهلمین سالگرد دفاع مقدس داره به طور ویژه گرامی بداریم.

 

وی با بیان اینکه در حوزه دفاع مقدس دستگاهای لشگری و کشوری و در حوزه استان با برنامه ریزی صورت گرفته شده دستاوردهای چهاردهه دفاع مقدس و مقاومت را تبیین می کنند؛ افزود: این دستگاهها اقداماتی که در این راستا صورت گرفته را در قالب های مختلف ارائه می کنند. لذا در طول هفته تلاش شده دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت را به عنوان الگوی عینی و دست یافتنی است با بهره گیری از بیانیه گام دوم انقلاب منتشر کنیم.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: در این هفته و تا پایان سال مفاهیم و ارزشهای دفاع مقدس و آثاری که این مفاهبم در حوزه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی با بهره گیری از ظرفیت های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی اثر گذار بوده، ترویج می شود. همچنین معرفی دستاوردهای دفاع مقدس در بخش بین الملل به ویژه در حوزه های مقاومت و در حوزه های پایداری منتشر می شود.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی چهلمین سالگرد دفاع مقدس و به تناسب آن ستاد استانی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در استان با دبیری سردار یوسفعلی زاده؛ گفت: یک ستاد داخلی چهلمین سالگرد دفاع مقدس در نیروهای مسلح مستقر در استان تشکیل که برنامه ریزی هایی خواهند داشت؛ همچنین در حوزه شهرستان ها نیز به ریاست فرماندار آن شهرستان و دبیری فرمانده سپاه شهرستان ستاد گرامیداشت در شهرستان ها تشکیل شده است.

 

جعفری اظهار داشت: ۱۲ کمیته تخصصی و موضوعی در حوزه ستاد استانی ایجاد شده که تا امروز در این کمیته ها ۱۷ جلسه استانی و شهرستانی برگزار شده  است و تا پایان 99 این ستاد فعال است؛ همچنین ۶۶ عنوان برنامه و پیشنهاد در حوزه حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تهیه و طراحی و در ستاد استانی تصویب شده است و به همه دستگاههای اجرایی استان ابلاغ شده است.

 

وی با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی نمایشگاه دستاوردهای ملی دفاع مقدس و مقاومت در حوزه استان؛ بیان کرد: تاکنون ۱۵ کمیته اجرایی متناسب با نیازهای محتلف ستاد برگزار شده است و برای هر کمیته یک مسئولیت خاصی مشخص و مشغول فعالیت در این راستا هستند.

 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: جلسات متعددی در قالب ستاد اجرایی نمایشگاه برگزار شده است که همه دستگاهها بتوانند یک الگوی فعالی را در نمایشگاه داشته باشند و دستاوردهای خود را در حوزه دفاع مقدس و حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی، علمی، صنعتی و دفاعی به نمیش بگذارند.

 

وی با بیان اینکه دستاوردهای دفاع مقدس از 31 شهریور ماه در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد؛ افزود: برای دستگاها نیز یک ظرفیت نظارتی و ارزیابی عملکرد در نظر گرفته تا نظارتهایی در حوزه استانی و شهرستانی داشته باشند؛ همچنین دیدار تصویری مقام معظم رهبری با 100 هزار پیشکسوت جهاد و مقاومت استان به صورت زنده در 31 شهریور از رسانه ملی پخش می شود.

 

جعفری با اشاره به برنامه ویژه دوم گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت توسط دستگاهها با ارائه افتخارات چهل سال، تجلیل از 200 پیشکسوت جهاد و مقاومت در طول هفته دفاع مقدس در حوزه استان با برگزاری مراسم و افتتاح ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با زیر بنای ۳ هزار متر مربع به صورت متمرکز با حضور رییس مجلس همزمان با 8 استان دیگر از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه اولین فاز از اجرای پروژه عمرانی مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس افتتاح می شود؛ افزود: برنامه های چهلمین سال دفاع مقدس توسط دستگاهها تا پایان اسفند سال جاری ادامه دارد و هر یک دستکاه موظف به ارائه گزارش در دو نوبت هستند.

کد خبر 972387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha