دفاع مقدس کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید/ ۳۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس اجرا می شود

برزگر گفت: دفاع مقدس کارآمدی متدینان، افراد انقلابی و بسیجی و نظام جمهوری اسلامی را به رخ همه کشید و اقتدار جمهوری اسلامی را تثبیت کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «ابوالفضل برزگر» در نشست خبری که امروز (چهارشنبه ۲۶ شهریور) در سالن جلسات معراج الشهدای قزوین برگزار شد، بیان کرد: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم و شعار امسال چهلمین سال بزرگداشت هفته دفاع مقدس «ما قوی هستیم» در نظر گرفته شده است.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین ادامه داد: ما باید این هنر را داشته باشیم، هشت سال دفاع مقدس و ۴۰ سالی که از این انقلاب می گذرد را بدون گزافه گویی و به درستی برای مردم تبیین کنیم و فراموش نکنیم که اتحاد جماهیر شوروی، ایالات متحده آمریکا، همه کشورهای اروپایی، شیوخ مرتجع عرب، ضدانقلاب ها و زر و زور در یک طرف بودند و ملت ایران با رهبری که داشت در یک طرف قرار داشتند.  

 

وی عنوان کرد: برآوردهای نیروهای نظامی برای انجام عملیات دقیق است و دشمنان وقتی جنگ را با جمهوری اسلامی، آغاز کردند، برآوردشان این بود با توجه به وضعیت موجود جمهوری اسلامی در دفاع از خود ناتوان است و اطمینان کامل هم در حمایت استکبار جهانی از خودشان داشتند.

 

برزگر اعلام کرد: وقتی دشمنان در ۳۱ شهریور جنگ را شروع کردند خرمشهر و ۲ هزار روستا را در کمتر از ۲ ماه تصرف کردند؛ آنها در واقع محاسبات سیاسی و نظامی غلطی نداشتند ولی از آنچه غافل بودند این بود که نظام جمهوری اسلامی دارای مولفه های قدرتی است که با محاسبات آنها سازگاری ندارد.

 

وی توضیح داد: اولین مولفه قدرت جمهوری اسلامی وجود فرماندهی معظم کل قوا امام خمینی (ره) بود، آنها یادشان رفته بود هزاران رزمنده مقتدر ارتشی در ایران وجود دارد که پای نظام ایستاده اند و در واقع آنها روحیه ایثار، شجاعت و شهامت مردم را محاسبه نکرده بودند که اینها جزو مولفه های قدرت جمهوری اسلامی است.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین تأکید کرد: آنها وحدت و انسجام مردم مومن را در محاسبات نیاورده بودند و اینکه مردم ما با این اعتقاد وارد میدان نبرد می شوند که این جنگ، جنگ بین حق و باطل است و در واقع آنها فداکاری و گذشت مردم از نظر اقتصادی و نظامی محاسبه نکرده بودند.

 

وی اضافه کرد: دشمنان استقلال و عدم وابستگی مردم همراه با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را فراموش کرده بودند و بر این اساس این جنگ را بر ما تحمیل کردند.

 

برزگر گفت: ما دستاوردهای بزرگی در هشت سال دفاع مقدس داشتیم، دفاع مقدس موجب شد اعتماد به نفس و خودباوری داشته باشیم و شکوفایی استعدادها و خلاقیت مردم و رزمندگان از دستاوردهای دفاع مقدس بود.

 

وی تصریح کرد: دفاع مقدس موجب رشد باورهای اعتقادی ما شد و ثابت کرد تفکر بسیجی کار را تمام می کند، دفاع مقدس تحول شگرفی در صنایع دفاعی ما ایجاد کرد و باعث شد پالایش جدی در سیستم اداری ایجاد شود.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین بیان کرد: فعال شدن سیاست خارجی جمهوری اسلامی، تحکیم وحدت ملی، ایجاد همدلی و انسجام بین نیروهای مسلح، شناخت دوست و دشمن و تشکیل سازمان بسیج مستضعفان از دیگر دستاوردهای دفاع مقدس است.

 

وی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس کارآمدی متدینان، افراد انقلابی و بسیجی و نظام جمهوری اسلامی را به رخ همه کشید و اقتدار جمهوری اسلامی را تثبیت کرد و ثابت کرد ایران اسلامی کشوری مقتدر است.

 

برزگر ادامه داد: الگوی مبارزه با قدرت های بزرگ، ایجاد اعتماد به نفس در بین مسلمانان جهان، بیداری جهان اسلام و تشکیل جبهه مقاومت جزو دستاوردهای بین المللی دفاع مقدس است.

 

وی افزود: امروز استکبار جهانی به دنبال این است مقاومت و استقامت را از مردم بگیرد، بنابراین رسانه ها دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنند.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به برنامه های هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در اولین روز هفته دفاع مقدس گوش و جان می سپاریم به فرمایشات رهبری از طریق ویدئو کنفرانس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در همه شهرستان ها صورت می گیرد که در شهر قزوین این مراسم در شبستان مسجدالنبی قزوین برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در استان قزوین یادآور شد: عطرافشانی مزار شهدا، سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران با رعایت پروتکل های بهداشتی، تجلیل از مدافعان سلامت، تجلیل از ایثارگران و جهادگران دفاع مقدس و برگزاری نشست های بصیرتی از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در استان قزوین است.

 

در ادامه معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین اظهار کرد: برنامه هایی که فرماندهی انتظامی استان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس درنظر گرفته است شامل ۵۰ عنوان برنامه می شود که مهمترین برنامه و در واقع افتتاحیه برنامه ها برگزاری وبیناری است که در آن از ۱۰ نفر از بازنشستگان تقدیر خواهد شد.

 

«رضازاده» افزود: دیدار با خانواده ایثارگران، جشنواره جوان سرباز، کوهپیمایی، برگزاری مراسم تجلیل از خانواده های ایثارگران برگزار خواهد شد که این برنامه ها با لحاظ پروتکل های بهداشتی اجرایی خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی استان قزوین ۱۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

 

کد خبر 972390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha