زور صدام به تنهایی به ایران نمی‌رسید

سردار نائینی گفت: در دوران دفاع مقدس هنگامی که دشمن بعثی به ایران حمله کرد خود را با اتکا به پشتیبانی آمریکا و جبهه استکبار نماینده آن‌ها می‌دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سردار سرتیپ دوم پاسدار علی محمد نایینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران صبح امروز چهارشنبه ٢۶ شهریور ماه در نشست خبری که در محل این مرکز برگزار شد، گفت: باید در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام خمینی (ره) که در شرایط بسیار سختِ ابتدای انقلاب همه ظرفیت‌های دفاع را فعال کرد، گرامی بداریم.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات امام خمینی در ٢۶ شهریورِ سال ١٣۶۴ دستور تشکیل نیرو‌های سه گانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که با یک نگاه راهبردی و تهدیدات پیش روی نظام و همچنین با برآوردی که داشت این فرمان را صادر کرد. این حکم تاریخی که سند آن هم یک سند کم‌تر دیده شده است در مرکز اسناد دفاع مقدس سپاه منتشر شده که نشان از عمق راهبردی نگاه امام خمینی (ره) دارد.

سردار نایینی ضمن تاکید بر عمق راهبردی نگاه حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی اظهار کرد: بعد از ٣۵ سال حقانیت اهداف راهبردی امام خمینی در همه صحنه‌ها ظهور و بروز دارد. امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۵ نیرو در اوج اقتدار قرار دارد و از محور مقاومت و دستاورد‌های آن حمایت می‌کند که این قدرت با وجود دشمنی‌های استکبار جهانی به دست آمده است.

وی ادامه داد: دشمن بعثی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تحلیل از وضعیت سیاسی و نظامی کشورمان فکر کرد که می‌تواند با ٣ سپاه و ١٢ لشکر و چند تیپ زرهی از طریق یک تهاجم گسترده کشور را تصرف کند. در سال‌های نخست دفاع مقدس تحلیل دشمن در زمینه سیاسی این بود که در اداره کشور بین لیبرال‌ها و نیرو‌های انقلابی اختلاف وجود دارد و در حوزه نظامی نیز ارتش ایران فاقد نظم و آرایش مناسب تدافعی است، پس بهترین موقعیت برای حمله به این کشور وجود دارد.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه صدام به تنهایی و به عنوان یک کشور همسایه استعداد حمله به ایران را نداشت، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس هنگامی که دشمن بعثی به ایران حمله کرد خود را با اتکا به پشتیبانی آمریکا و جبهه استکبار نماینده آن‌ها می‌دانست. حتی در هنگام دستگیری صدام توسط نیرو‌های آمریکایی، او باور نمی‌کرد که آمریکایی‌ها او را دستگیر کنند و با تعجب می‌گفت که آمریکایی‌ها برای او احترام خاص قائل هستند و او را با تکریم به نزد افسران خود خواهند برد./

کد خبر 972395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha