جلد هشتم تاریخ فلسفه کاپلستون به چاپ هفتم رسید

چاپ هفتم جلد هشتم «تاریخ فلسفه، از بنتام تا راسل» نوشته فدریک چارلز کاپلستون با ترجمه بهاءالدین خرمشاهی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.


به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط‌عمومی انتشارات، چاپ هفتم جلد هشتم «تاریخ فلسفه، از بنتام تا راسل» نوشته فدریک چارلز کاپلستون با ترجمه بهاءالدین خرمشاهی از سوی انتشارات سروش منتشر شد.

 

این کتاب در 5 بخش اصالت تجربۀ انگلیسی، نهضت ایدئالیسم در بریتانیا، ایدئالیسم در آمریکا، نهضت پراگماتیسم، طغیان در برابر ایدئالیسم تنظیم و شامل 21 فصل با عناوینی چون «نهضت اصالت فایده(1و2)» ،«اصالت تجربی‌ها، لاادری‌ها و پوزیتیویست‌ها»، «فلسفۀ هربرت اسپنسر»، «سرآغاز نهضت‌های ایدئالیسم»، «پیشرفت ایدئالیسم»، «ایدئالیسم مطلق؛ برادلی»،«بوزانکت: ایدئالیسم مطلق»، فلسفۀ رویس، برتراندراسل و... است.

 

نویسنده در پیش‌گفتار کتاب می‌نویسد: «جلد حاضر به بیان فلسفه فرانسوی نمی‌پردازد، بلکه یکسره مختص بیان بعضی از جنبه‌های اندیشۀ فلسفی انگلیسی و آمریکایی است. در واقع به بیان مطالب و موضوعات مانوسی می‌پردازد، ولی در یک تاریخ جامع  فلسفۀ غرب، شک نیست که به همین موضوعات مانوس نیز باید پرداخت.»

 

وی سپس به چرایی تفصیل پرداختن به اندیشه راسل پرداخته و می‌نویسد: «توضیح این امر کاملا ساده است. اندیشه راسل طبعاً در متن جریان مخالفت با ایدئالیسم قرار دارد؛ و هر چند تأثیر نیرومندی بر پیدایش و سیر نهضت تحلیلی در اندیشۀ فلسفی قرن بیستمی انگلیس نهاده است، از بعضی وجوه مهم همچنان نظرگاه و برداشت سنتی خود را از نقش فلسفه حفظ کرده است.»

 

چاپ هفتم جلد هشتم این اثر در 647 صفحۀ وزیری، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 78.000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان این حوزه قرار گرفته است.

 

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب به صورت تک‌جلدی و دوره می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شمارۀ 66415401 تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

کد خبر 972399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha