انتشار سیزدهمین درسنامه علوم عقلی با حدود ۸۰ درس

خراسانی از انتشار سیزدهمین درسنامه علوم عقلی با حدود ۸۰ درس خبرداد و گفت: اساتید برجسته علوم دروس علوم عقلی را با پشتیبانی مجمع عالی حکمت اسلامی در موضوعاتی نظیر فلسفه، کلام، عرفان و منطق به صورت حضوری، مجازی و تلفیقی ارائه می دهند.

محمدباقر خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، از انتشار سیزدهمین درسنامه مجمع عالی حکمت اسلامی برای دروس علوم عقلی حوزوی خبرداد و گفت: این درسنامه همزمان با شروع سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه منتشر شده و علاقه مندان برای مشاهده جزئیات کلاس ها و درس ها می‌توانند به سایت مجمع مراجعه کنند.

 

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این که دروس ارائه شده برای سال تحصیلی جدید نزدیک به 80 مورد می‌شود، گفت: نزدیک 40 نفر از اساتید برجسته علوم عقلی در جای جای شهر مقدس قم دروس علوم عقلی را با پشتیبانی مجمع عالی حکمت اسلامی در موضوعاتی نظیر فلسفه، کلام، عرفان و منطق ارائه می دهند.

 

وی اضافه کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی شرایط برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و مجازی و یا تلفیقی تعریف شده است به این صورت که اگر کلاسی هم حضوری برگزار می‌شود، زمینه برگزاری مجازی آن نیز فراهم باشد.

 

خراسانی با اشاره به کتاب های بدایه و نهایه و محاضرات به عنوان دروس اصلی فلسفه در حوزه علمیه خاطرنشان کرد: امسال بنا داریم که این کتاب ها را با تنوع اساتید و تعداد بیشتر مکان های درس اعم از فیضیه، دارالشفا، مدرسه خان و حتی پردیسان داشته باشیم تا طلاب و علاقه مندان امکان بهتری برای حضور و استفاده از کلاس ها داشته باشند.

 

وی بیان داشت: همانطور که می دانید مجمع عالی حکمت اسلامی غیر از قم که شعبه اصلی خود را در آن دارد، در شهرهای مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز هم شعبی دارد که از مدیران شعب استانی مان نیز خواسته ایم که درسنامه خود را ارائه بدهند که تا کنون این درسنامه از سوی اصفهان و شیراز ارائه شده است.

 

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی از پخش زنده برخی دروس مهم از سایت مجمع عالی حکمت اسلامی نیز خبرداد و گفت: به هرحال زمینه‌سازی‌ برای‌ تعمیق‌ و توسعه‌ علوم‌ عقلی‌ در حوزه‌های‌ علمیه‌ و سایر مراکز پژوهشی‌ وآموزشی در چارچوب سیاستهای کلان مصوب شورای عالی حوزه‌های علمیه ‌و پرورش‌ نیروهای‌ انسانی‌ مناسب‌ و بکارگیری آن ها و البته تضارب آراء در حوزه علوم عقلی از سیاست های اصلی مجمع عالی حکمت اسلامی است.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی مزایای شرکت در دروس مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: مرکز پخش آثار مجمع عالی حکمت اسلامی که کتب فلسفی مراکز دیگر را نیز به فروش می رساند در طبق اول مجتمع ناشران قرار دارد که تصمیم گرفتیم برای سال تحصیلی جدید به اساتید و طلابی که از طریق درسنامه مجمع در این کلاس ها شرکت می‌کنند، بن های تخفیف خرید کتاب هدیه بدهیم تا هم تمرین کتاب و کتاب خوانی بشود و هم حمایتی از اساتید و دانشپژوهان حوزه علوم عقلی صورت بگیرد.

 

خراسانی در پایان خاطرنشان ساخت: علاقه مندان جهت مشاهده اسامی دروس، موضوعات و محل و ساعت برگزاری کلاس ها از طریق سایت مجمع عالی حکمت اسلامی به آدرس http://hekmateislami.com/?p=10987  مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با واحد آموزش مجمع عالی حکمت اسلامی با شماره ۳۷۷۵۷۶۱۰-۰۲۵ داخلی ۱۲۵ (یا داخلی ۶) تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 978116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha