اساتید علوم عقلی حوزه باید به تأیید مجمع عالی حکمت اسلامی برسند

آیت الله فیاضی ضمن ارائه گزارشی از آخرین فعالیت های مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: طبق مصوبه و دستور شورای مدیریت حوزه همه اساتید علوم عقلی حوزه برای برقراری کرسی درس باید از فیلتر مجمع عبور کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله «غلامرضا فیاضی» در بیستمین گردهمایی اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و یازدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی که عصر امروز (پنجشنبه ۲۹ آبان) به صورت مجازی و با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی در مرکز تخصصی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، به ارائه گزارشی از آخرین فعالیت های مجمع عالی حکمت اسلامی پرداخت و اظهار داشت: یکی از این برنامه برگزاری مراسماتی در ایام رحلت علامه طباطبایی(ره) است.

 

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی عنوان کرد: مجمع عالی حکمت اسلامی در حقیقت مسؤولیت خود را ارتقا و توجه کمی و کیفی به علوم عقلانی از جمله فلسفه، کلام و علوم مرتبط با آن می‌داند و حوزه علمیه نیز مجمع عالی حکمت را در این حوزه به رسمیت پذیرفته است.

 

وی افزود: شورای مدیریت ابلاغ کرده است که تمام اساتیدی که علاقه به تدریس علوم عقلی در فضای حوزه دارند، باید توسط این مجمع مورد تأیید قرار بگیرند و همین مسأله نشان دهنده اهمیت کار این نهاد حوزوی و دانشگاهی است.

 

آیت الله فیاضی خاطرنشان ساخت:  کسانی که از طرف مجمع تأیید شوند می‌توانند کرسی تدریس علوم عقلی را برگزار کنند، همچنانکه برای سال تحصیلی جدید ده ها کرسی تدریس علوم عقلی در قم و برخی مراکز استان های دیگر از طرف مجمع عالی حمکت سامان دهی و حمایت می‌شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه ضمن تقدیر از محضر آیت الله العظمی جوادی آملی جهت نظارت عالی بر مجمع عالی حکمت اسلامی عنوان کرد: ما تلاش داشتیم که با وجود شرایط موجود ناشی از کرونا، برنامه های علمی و همایش های با محور علوم عقلی هرچند به صورت محدود و در فضای مجازی ادامه داشته باشد.

 

وی یادآور شد: امروز علاوه بر قم در شهرهای تبریز، اصفهان، تهران و شیراز نیز شعب و نمایندگی های مجمع عالی حکمت اسلامی فعال هستند و کرسی درس علوم عقلی برگزار می‌کنند و در ایام بزرگداشت علامه طباطبایی(ره) نیز برنامه هایی داشتند.

کد خبر 995048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha