کارگران مازندرانی صاحب مسکن ارزان می‌شوند

اصغری گفت: براساس تفاهم‌نامه بین وزارت تعاون و راه و شهرسازی،کارگران مازندرانی طی سه سال صاحب مسکن ارزان می‌شوند.

«کامران اصغری» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری، با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا دغدغه مردم به ویژه قشر زحمتکش کارگر برای تامین مسکن رفع شود، اظهار کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی و وزارت راه و شهرسازی امضا شد حداکثر طی سه سال ۴ هزار و ۲۲۴ واحد مسکن برای کارگران در مازندران ساخته می‌شود تا واجدان شرایط خانه‌دار شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: این افراد از بین کسانی که در سامانه طرح ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند و شرایط لازم رو داشتند، مشخص شدند که از این تعداد 99 واحد برای زنان سرپرست خانوار کارگر و 264 واحد برای دهک یک تا سه کارگری در نظر گرفته شده است.

 

وی با اعلام که طرح اقدام ملی مسکن فراگیر و گسترده است و همه اقشار جامعه را هدف قرار داده است، تصریح کرد: در تفاهم‌نامه‌هایی که در این باره منعقد شده است هدف این بوده که به صورت پیوسته تامین مسکن انجام شود.

 

این مسئول با اشاره به اینکه از ظرفیت‌های قانونی و اصل 31 قانون اساسی برای تامین مسکن کارگران استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: از ظرفیت شرکت شهرک‌های صنعتی برای تأمین مسکن کارگران با به کارگیری ظرفیت کارفرمایان شهرک‌های صنعتی استفاده می‌شود.

 

اصغری ادامه داد: برای تأمین مسکن مجموعه جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیران از ظرفیت‌های دولتی، کارفرمایی و تعاونی‌های مسکن کارگری به صورت منظم و سازماندهی‌شده استفاده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در طرح ملی مسکن اقدام مشترکی در قالب تفاهم‌نامه از سوی وزارت کار با وزارت راه صورت گرفت گفت: این اقدام زمینه‌ای را فراهم می‌کند که کارگران دهک‌های پایین جامعه با شرایط بهتری بتوانند صاحب مسکن شوند.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان اظهار کرد: ارتقا وضعیت معیشتی، تأمین رفاه و برنامه‌ریزی در حوزه‌های مسکن، سهام و کاهش آسیب‌های اجتماعی کارگران از مهمترین برنامه‌هایی است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهتمام ویژه‌ای در عملیاتی شدن آن دارد.

 

کد خبر 972452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha