برگزاری جشنواره جایزه کتاب سال برای نخستین بار در فارس

امیدبخش گفت: جشنواره کتاب سال برای شناساندن بهترین کتاب‌ها برای نخستین بار در فارس با فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی برگزار ی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مهدی امیدبخش»، امروز (چهارشنبه 26 شهریور) برگزاری نخستین جشنواره کتاب سال خبر داد و به خبرنگاران گفت: نویسندگی و بیان اندیشه‌ها و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، مردم را با اندیشه‌ها و دانش‌ها بیشتر آشنا خواهد کرد و موجب رشد فرهنگی، اجتماعی، علمی و ادبی نیز می شود.
 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: یکی از رسالت ها و اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی است و با این دیدگاه جایزه کتاب سال برای شناساندن بهترین کتاب‌ها برای نخستین بار در فارس آغاز می شود.
 

وی اضافه کرد: امسال و در نخستین دوره جشنواره کتاب سال در بخش پژوهشی 142 اثر در بخش داستان 148، شعر 272، کودک و نوجوان 54، در بخش مذهبی 63، بخش روانشناسی 68، تاریخ 71، در بخش جغرافیا 38، در بخش پزشکی 32 و در بخش علوم پایه 231 اثر به دبیرخانه فرستاده شده است.
امیدبخش اعلام کرد: دبیرخانه این جشنواره یک هزار و 119 کتاب دریافتی را مورد بررسی قرار داده و پس از داوری در آئین پایانی این جشنواره برگزیدگان جشنواره شناخته خواهند شد.

کد خبر 972457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha