نهایی شدن سند اقتصادی و اشتغال زایی روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد

کلانتری از نهایی شدن سند اقتصادی و اشتغال زایی روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۲۶ شهریور) در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سهم استان از ۲۵ هزار روستا در کشور برای تدوین سند اقتصادی و اشتغالزایی ۴۵۵ روستا می باشد که تاکنون ۳۱۹ روستا مورد مطالعه قرار گرفته و به شورای برنامه ریزی استان ابلاغ شده و ۱۶۰ روستای دیگر تا پایان سال تکمیل می شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این طرح که بر مدار آمایش سرزمینی و نقشه راه توسعه همه جانبه روستاها است، به صورت روشن تکلیف همه دستگاه های اجرایی استان را در پایداری، رشد و توسعه روستاها مشخص کرده است. 

 

کلانتری تاکید کرد: یک نسخه از این سند در اختیار همه دستگاه های اجرایی استان قرار گیرد تا ظرف ۱۵ روز با رفع نواقص و با لحاظ کردن پیشنهادات و نظرات اصلاحی، برای تصمیم نهایی در شورای برنامه ریزی مورد بررسی قرار گیرد.

 

وی به مسئله اهمیت پژوهش، مطالعات و نتایج حاصل از آنها تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی که تامین منابع دشوار است، پژوهش ها در حوزه های زیرساختی، دولت الکترونیک، صنعت، کشاورزی باید بتواند مولد و اثرگذاری بالایی داشته باشد. 

 

وی با بیان اینکه نباید به دنبال کارهای مطالعاتی و پژوهشی بود که نتایج آن در بایگانی ها بماند، تاکید کرد: نتایج کارهای مطالعاتی و پژوهشی باید میدانی و عملیایت شود و با توجه به وضعیت موجود و شرایط منابع بتواند ارزش افزوده ایجاد کند و راندمان و بهره وری را افزایش دهد. 

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دانشگاه یاسوج محور فعالیت های پژوهشی و مشارکت دیگر دانشگاه ها در اولویت باشد و هر جایی هم که لازم ببیند از دانشگاه های ملی کمک و بهره بگیرد.

 


وی یادآور شد: بدهی طرح های پژوهشی در اولویت کار حوزه پژوهش قرار دارد.

 

در این جلسه کلیات مصوبات کارگروه پژوهش استان به صورت الکترونیکی و به طور مخفی به رای گذاشته شد و با آن موافقت شد.

 

کلانتری به موضوع تهاتر اشاره کرد و گفت: سال گذشته در خصوص تهاتر رشد ۳۰۰ درصدی در استان داشتیم که موفقیت بزرگی بود و مشکلات بسیاری از دستگاه های اجرایی و پیمانکاران برطرف شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا در سال جاری در خصوص تهاتر نسبت با سال قبل موفق تر عمل شود.

 

وی به سنددار کردن همه اموال دستگاه های دولتی تاکید کرد و ابراز داشت: آن دسته از دستگاه های اجرایی استان که صد درصد اموال خود را سندار کرده اند، مورد تقدیر و تشویق قرار می گیرند.

 

کلانتری اظهار کرد: دستگاه های اجرایی که اموالی دارند و مستندسازی نشده به آنها مهلت داده می شود و موظف هستند که تا پایان سال همه اموال خود را سند دار کنند.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نسبت به فروش اموال مازاد نیاز دستگاه های اجرایی در استان تاکید کرد و گفت: این موضوع یک قانون، دستورالعمل و تصمیم ملی است و همه دستگاه های اجرایی استان مکلف به اجرای آن هستند.

 

وی ابراز داشت: سهم استان تامین ۹۰ میلیارد تومان از این محل است که ۵۰ درصد برای پروژه های عمرانی و ۵۰ درصد در منابع جاری هزینه خواهد شد و سرعت عمل در اجرای این قانون از سوی دستگاه های اجرایی ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

کلانتری به اهمیت هفته دفاع مقدس با مشارکت حداکثری دستگاه های اجرایی استان در برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس تاکید کرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دفاع مقدس سرمایه معنوی و برهه ای از تاریخ عزت آفرین وعظمت ملت ما است که بیش از ۲۰۰ هزار شهید تقدیم نظام کرده ایم و برای استقبال، گرامی داشت، حضور و تدارک برنامه و آیین ها در این هفته با همه ظرفیت ها، توان و رعایت پروتکل های بهداشتی پای کار باشیم. 

 

وی به تلاش برای تکمیل پروژه های جهش تولید با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری آنها در رونق تولید و اشتغال تاکید کرد و گفت: ۳۳ پروژه جهش تولید در استان داریم و باید تمام تلاش ها برای تکمیل آنها به کار بسته شود.

 

نظری به جذب اسناد خزانه از سوی دستگاه های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷ اسناد خزانه ۲۵۰ میلیارد تومان بود که ۳۰ درصد آن جذب شد و ۷۰ درصد آن در پایان سال با زحمت و تلاش وافر جذب شد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: سال ۹۸ حتی قبل از موحد مقرر جذب صد درصدی داشتیم و از استان های پیشرو بودیم که نشان از تلاش همه دستگاه های اجرایی دارد و امسال هم این اتفاق باید بیفتد.

 

گفتنی است، در این نشست با رای گیری الکترونیکی با اجرای طرح اردوگاه رفاهی با اشتغال زایی ۱۳ نفر نیز موافقت شد.

کد خبر 972518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha