چاپ کتاب های تکراری  موجب هدر رفت منابع می شود

حسن نژاد با بیان اینکه چاپ کتاب های تکراری و شبیه به هم توسط ناشران موجب هدر رفت منابع و عدم اقبال خوانندگان می شود، گفت: کتابی خوب است که اشتیاق به مطالعه را به‌وجود می‌آورد و اشتیاق به مطالعه است که کتاب‌های خوب را عرضه می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسین حسن نژاد» امروز(26شهریور) در  آیین اختتامیه برنامه های کتاب محور مازندران، بیان کرد: در استان مازندران همواره مباحث در حوزه مفاخر آثار تولیدی میزان اثرگذاری در حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زیاد است مهم این است که باید فاصله امروز با گذشته و میزان بهره‌وری از این منابع ارزشمند و به‌روز کردن این منابع را از خودمان سوال کنیم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران افزود: برای اینکه به مجموعه جامعه آرمانی که نزدیک بشویم نیاز به ابزارهایی داریم تا انسان در آن راستا از زندگی اجتماعی لذت ببرد، باید شهروند آگاه داشته باشیم  آنگاه شخص آگاه مسئولیت‌پذیری و دغدغه‌مندی را در وجودش خواهد داشت، حتما گزینش‌های درست خواهد کرد و آزمون و خطا را برایمان راحت‌تر می‌کند.  

 

حسن نژاد یادآور شد: امروز در حوزه سیاست و ملک داری نقطه قابل توجه این است که مردم می‌خواهند رفتار حاکمان قابل پیش‌بینی باشد و حاکمان هم می‌خواهند رفتار مردم قابل پیش بینی باشد این مهم با اصرار کردن به دست نمی‌آید چرا که بایدها و نبایدها شکل گرفته از اندیشه و جهان بینی آدم‌ها است‌.

 

وی گفت: اگر بخواهیم افزایش آگاهی فعالانه اتفاق بیفتد، چاره‌ای جز این نداریم که به ابزارهای آگاهی‌بخشی، عمق‌بخشی و تحلیل حتما توجه جدی بکنیم، ما اساسا حرف‌های تکراری می‌زنیم و تکرار ملال آور است.

 

حسن نژاد بازگو کرد: توانایی گزینش یک راه برای حل یک مسئله نشاط اجتماعی را به وجود می‌آورد، کتاب می تواند یک چنین نقشی را در جامعه امروز داشته باشد و باید از این ابزار به‌درستی استفاده کنیم، بین کتاب خواندن و کتاب نوشتن رابطه مستقیمی وجود دارد، بحث اینجا است که چرا کتاب کم می‌خوانیم.

 

وی عنوان کرد: فکر می کنیم راه حل همه امور را می دانیم، عادت کردیم فکر کنیم یک راه وجود دارد، این کتاب است که باید به ما یاد بدهد که راه‌های دیگری نیز وجود دارد، اگر کتاب این فرصت و فضا را فراهم نکند حتما کتاب را به دقت نخواندیم و مطالعه نکردیم.

 

حسن نژاد گفت: کتابی خوب است که اشتیاق به مطالعه را به‌وجود می‌آورد و اشتیاق به مطالعه است که کتاب‌های خوب را عرضه می‌کند، یکی از اصول اساسی کتاب درست نوشتن است با جانمایی درست کلمات در یک جمله ارتباط درست برقرار می‌شود.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران تاکید کرد: خوب شنیدن، گفتن، فهمیدن و تحلیل کردن در درون کتاب وجود دارد، مهارت لازم برای گفت‌وگو به‌وسیله کتاب کسب می‌شود، بحث با اعضای خانواده و به‌کارگیری ذهنشان در حوزه کتاب‌خوانی موثر است.

 

حسن نژاد با اشاره به اینکه ما در آموزش و پرورش نیاز به تربیت انسان‌های خلاق داریم، گفت: دانش‌آموزان باید مهارت‌های روابط اجتماعی را بتوانند درست کسب کنند، تعارضات را حل کنند نه اینکه در تعارضات حل بشوند و بمانند، باید از توان همه کسانی که در این حوزه فعال هستند استفاده کنیم.

 

وی متذکر شد: امروزه پیدا کردن کتاب خوب خودش کار سختی است، برخی معتقدند امروز فضای مجازی جای کتاب‌خوانی را گرفته است، اگر من در فضای مجازی بتوانم فعالانه حضور داشته باشم خوب است که این فضا فرصتی بشود که ما بتوانیم بخشی از کتاب‌های مهم را به دیگران معرفی کنیم.

 

حسن نژاد اضافه کرد: امروز بسیاری از افراد کتاب می‌خوانند و از این کار بیزار می‌شوند و فاصله می‌گیرند که ما مقصریم، چون که شاید تشخیص درست از نیازمندی‌های این فرد را نداشتیم یا که بخشی از حرف‌ها در کتاب تکراری است که بیان می‌شود، فکر می کنم اگر منطقی فکر کنیم کتاب‌هایی که در موضوعاتی تکراری نوشته شد هدر دادن منابع است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران، خاطرنشان کرد: کتاب باید پاسخ دهنده سوالات باشد که اگر نباشد ذهنیتی منفی در پی خواهد داشت، فعالان در این حوزه باید تلاش کنند به موضوعات روز جامعه افق دیدشان را وسیع‌تر کنند، باید مانع از هدر رفت منابع و قدرت ملی کشور بشویم.

 

وی اذعان کرد: در حاشیه کتابخوانی اگر جامعه ای محدود برای نقد و تحلیل فعال باشند خوب است و به توانمندسازی نویسندگان کمک خواهد کرد.

کد خبر 972571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha